Rongsjord tilbake i grønt

Vi har nå gleden av å informere om at Mads Rongsjord har skrevet under for Gjelleråsen IF – Innebandy for kommende sesong. Mads har vært en av klubbens store profiler det siste tiåret og har kun Tommy Midtsveen og Ketil Kronberg foran seg på poengstatistikken totalt i GIF.

Totalt står 35-åringen med 268 poeng i Eliteserien for GIF (148 mål og 120 assist) og hele 404 totalt om vi tar med poengene han har gjort i Tunet, Akerselva og Sveiva.

Mads Rongsjord i aksjon mot Sandnes i oktober 2020 i det som er hans forrige kamp i GIF-drakt. Foto: Tor Anders Dalland

– GIF er der jeg har vært lengst, og der jeg føler jeg kommer fra. Da Paul tok et år til som trener ville jeg være med å hjelpe til, forteller Mads til gif-fighters.no, og fortsetter:

– Jeg forventer at vi skal utvikle oss videre fra forrige sesong, både som enkeltindivider og som lag. Håper selv at jeg kan være med på å løfte både laget og spillerne, og at vi kan ta noen skalper mot antatt bedre motstand. Målet må være å komme seg til sluttspill, og der kan alt skje, sier han.

Mads går inn i sin ellevte sesong i GIF, og for en som har vært med så lenge blir det naturlig nok litt ekstra spesielt at laget nå flytter fra Lihallen til Slattumhallen.

– Flytting fra Lihallen blir rart. Det har alltid vært GIF sin hule. Men med ny hall og «ny» spillerstall er det en fin mulighet for å skape nye historier og minner, avslutter han.

Vi ønsker Mads velkommen tilbake til GIF, og gleder oss til å se han i aksjon i grønt denne sesongen.

← Tapte serieåpningen i Harstad   |   Poenggarantist returnerer hjem →