GIF-spillere på alle de fire landslagene – fire jenter til VM

Denne uken har det blitt offentliggjort uttak for alle de fire norske landslagene. Det er svært gledelig at Gjelleråsen er representert med spillere i alle uttakene.

For herrelandslaget har den nye landslagssjefen Dennis Ericsson-Freij funnet plass til Robin Norstrøm i sin 33-mannstropp til Vikingen og landslagssamling 20.–21. august i Slorahallen. Robin har tidligere spilt tre VM-sluttspill med det norske A-landslaget (2012, 2016 og 2018).

Kvinnelandslaget har i likhet med herrene også Vikingen og landslagssamling gjennom helgen 20.–21. august. Der har både Ingvild Meyer Sørflaten og Mari Kristiansen fått plass blant de 26 utøverne i Øyvind Lunde-Bergersen sin tropp.

For U19 menn er det også Vikingen og samling på programmet 20.–21. august. Der har hele fem GIF-ere fått plass i troppen til tidligere Holum-trener Patric Jonsson. Troppen teller totalt 30 utøvere og GIF er representert ved kvintetten Mattis Krüger Bernås, Ådne Mellum, Colin Oustad, Petter Robøle og Jesper Myrvold.

Fire GIF-jenter til VM
Sist, men ikke minst tar vi med oss at fire GIF-jenter har fått plass i VM-troppen for U19 kvinner. U19-jentene har en travel periode framfor seg med landskamper i Danmark 12.–14. august, Vikingen og VM-samling 19.–21. august og til slutt VM i Katowice, Polen 31. august–4. september. Norge er i gruppe B og skal møte Sverige, Tsjekkia og Slovakia i gruppespillet.

De fire som er tatt ut fra GIF er Eli Næssan Linna, Mathea Linna, Madeleine Tinholt og Nora Milly Bangsund.

Vi gratulerer alle våre spillere med uttaket og ønsker lykke til på de kommende samlingene!

← Poenggarantist returnerer hjem   |   Status for herrene før sommeren →