Status for herrene før sommeren

Det har nå gått tre måneder siden herrene sikret plassen i kommende sesongs eliteserie etter kvalifiseringsspill på Jessheim.

Etter kvalifiseringen ventet et lengre opphold før startskuddet for sesongoppkjøringen gikk 23. mai. Oppkjøringen denne forsommeren har vært todelt med barmarksøkter og CrossFit. Laget har nå gjort unna den siste uka med fellestreninger før en periode med egentreninger venter i juli.

Paul leder laget
Paul André Hermansen kom inn som hovedtrener på tampen av forrige sesong. Han skulle i utgangspunktet kun lede laget ut sesongen, men har i løpet av våren blitt enig med klubben om å fortsette som hovedtrener på permanent basis.

Paul André Hermansen fortsetter som herrenes hovedtrener. Her under kvalifiseringskampen mot Narvik forrige sesong. Foto: innebandyavisen.no

Spennende spillerstall
Herrene har de siste sesongene vært gjennom et stort generasjonsskifte og hatt en snittalder lavt på 20-tallet.

Paul ser imidlertid et stort potensiale i spillerstallen, men legger heller ikke skjul på at det bør litt mer erfaring inn i troppen før seriestarten.

– Spillerstallen er veldig ung og meget spennende. Om unggutta legger ned det som kreves, tror jeg det er flere som kan få et lite gjennombrudd i år. Men det holder ikke bare å være ung og talentfull, de må legge ned mye egentrening. I tillegg er vi på utkikk etter litt mer rutine på enkelte posisjoner, legger treneren til.

Etter sommeroppholdet vil fokuset bli styrke, kondisjon og hvordan laget skal fremstå på banen. Seriestart er allerede helgen 10.–11. september, så det blir ikke mange treningsuker fra laget møtes igjen i august.

– Som jeg tidligere nevnte så holder det ikke å være unge og talentfulle, da blir vi spist opp. Det må jobbes knallhardt hver eneste dag, avslutter Paul.

← GIF-spillere på alle de fire landslagene – fire jenter til VM   |   Dette er damenes nye hovedtrener →