Helt nye oppgaver og klare rammer for hvordan vi skal spille

I seriepremieren møter damene nykommerne Stavanger hjemme i Lihallen. Mari Kristiansen som er kaptein, svarer:

Hvordan har sesongoppkjøringen vært?

Den har vært bra. Vi har trent godt alle sammen. Sesongoppkjøringen har bestått av både fellestreninger med damelaget og herrelaget, samt en del egentrening. Vi har hatt godt oppmøte, og vi har også økt treningsmengden med en trening fra i fjor. Det gjør at den fysiske formen har blitt enda bedre.

Du har vært med og spilt i GIF lenge, hva har du å si om denne sesongens tropp og hva dere har utviklet?

Denne sesongens tropp består av mange av de samme spillerne som sist sesong. Vi har klart å bygge opp en solid kjerne av spillere som har spilt i GIF lenge, og som bidrar masse. I tillegg har vi tatt opp et par spillere fra juniorlaget som har mye potensiale, og ikke minst signert en spiller som kommer til å bli veldig viktig for oss i år fra Sverige. Vi har lagt om spillestilen vår, og det tror jeg passer oss godt. Vi liker i fart i spillet, og kommer til å utfor dre motstanderne våre ved å følge de tett. I tillegg har vi en gruppe som fungerer utrolig godt sosialt, og jeg mener at vi har et sunt og godt miljø i laget.

Hvordan har det vært å bytte spillestil og tenke annerledes enn dere er vant med?

Det har vært veldig spennende. Vår nye spillestil er veldig annerledes enn sånn vi er vant med å spille. Det er få lag i eliteserien for damer som spiller mann-mann. Vi har fått utdelt helt nye oppgaver og klare rammer for hvordan vi skal spille. Det er godt å få et klart spillesystem som vi ser at fungerer når vi gjør det riktig. Jeg synes også at vi har tatt til oss det nye spillesystemet på kort tid. Vi har i mange år lengtet etter gode resultater på resultattavlen som vi ikke har sett tidligere. Tiden er inne for å prøve noe nytt.

Hvorfor skal publikum dra til Lihallen for å støtte dere denne sesongen?

Det er helt sikkert at det kommer til å bli morsomt å se på oss denne sesongen. Vi kommer til å spille en type innebandy som går fort og som tvinger frem mye duellspill. I tillegg så har vi allerede vist gjennom sesongens treningskamper at vi klarer å skåre mål, og det kommer det til å bli mange flere av denne sesongen. Vi kommer til å gi alt i alle kamper og kjempe for å ta oss til et NM-sluttspill i år. Så hvis man er interessert i jevne kamper med mye fart, så er Lihallen stedet å være!

Er dere forberedt til seriestart nå?

Ja det er vi. Vi har lagt ned en innsats i forsesongen og trent for dette i flere måneder. Vi har spilt flere treningskamper som har gitt positive resultater. Men nå er det seriespill der det skal deles ut poeng, og vi er klare.

← Seier mot Stavanger i seriepremieren   |   Så er vi klare for seriepremiere →