Fire nye spillere

I løpet av sommeren har flere nye spillere sluttet seg til herrenes tropp. Noen er helt nye i GIF, mens andre er kjente fjes fra tidligere; enten på elitenivå eller fra spill på aldersbestemte lag i klubben.

Våre mest observante følgere har nok merket seg at samtlige av disse fire allerede har vært i aksjon under flere av treningskampene etter sommeren, så det er derfor på høy tid at vi får presentert dem også her på gif-fighters.no.

Alexander Njøs er nå GIF-spiller på permanent basis. Foto: Tor Anders Dalland

Vi starter med Alexander Njøs som kommer på overgang fra Lillestrøm. Njøs er opprinnelig GIF-gutt, men har spilt flere sesonger i Lillestrøm før han kom tilbake til Gjelleråsen på lån forrige sesong. Dessverre ble det kun tre kamper i Eliteserien før fjorårssesongen ble avbrutt, men 27-åringen rakk likevel å gjøre seg bemerket med mål i samtlige tre kamper.

– Enda en spiller som vender hjem til GIF. Alexander viste under den korte tiden på utlån fra Lillestrøm at han er en målscorer. På tre kamper gjorde han tre mål. I tillegg bidrar han alltid med en veldig høy arbeidsinnsats både offensivt og defensivt. Det skal bli spennende å se han en hel sesong og jeg er helt overbevist om at han kommer til å fortsette å være både slitsom å møte og en offensiv trussel i Eliteserien, sier Jonas Boväng.

– Etter den lille stunden jeg var i GIF på lån så følte jeg at dette var noe for meg. Jeg føler meg klar til å ta det neste steget ved å prøve meg i Eliteserien for fullt. Dette var noe jeg også hadde satt meg som mål å oppnå. GIF har noe spennende på gang og det er noe jeg vil ta del i. Sesongen 2021-22 blir en spennende sesong med et ungt lag som er sultne på å nå nye høyder, men samtidig et lag med konkurranseinstinkt over hele linja. Dette er noe jeg selv har, så det blir bra, sier Njøs selv.

Tord Vetle Johansen er klar for eliteseriespill. Foto: Tor Anders Dalland

Nestemann ut er Tord Vetle Johansen. Den 23 år gamle forwarden har spilt i GIF siden han var 6-7 år gammel og har spilt både junior- og seniorinnebandy i klubben, men aldri i Eliteserien. I 2015 ble han matchvinner i NM-finalen i G16-klassen da GIF slo Sarpsborg 3-2 etter sudden death.

Denne sesongen blir hans første i elitetroppen etter spill for både Herrer 2 og Herrer 3 i klubben før pandemien inntraff.

– En veldig fysisk spiller som ikke viker seg i duellspillet. Han kan erte på seg hvem som helst og bidrar med mye energi både på og utenfor banen. Også her har vi en spiller som er tilbake i GIF og klar for å satse, forteller Jonas Boväng.

Sverre Gulliksen har signert med Gjelleråsen. Foto: Tor Anders Dalland

Tredjemann vi presenterer er 19 år gamle Sverre Gulliksen. Den høyreiste backen har spilt i GIF hele juniortiden, men dro videre til Lillestrøm i forkant av sesongen 2019-20. Der imponerte han med 21 poeng (14 mål og 7 assist) i sin første sesong i 1. divisjon, men fikk ikke spilt en eneste kamp forrige sesong på grunn av pandemien.

– Gledelig med en spiller som er fostret opp i GIF og kommer tilbake igjen. Han har et bra skudd og bra rekkevidde med sin størrelse. Det blir veldig spennende å følge hans utvikling. Han er ydmyk og en skikkelig lagspiller som alltid gjør sitt beste i den rollen han får, sier Jonas Boväng.

Andreas Larsson er ny i Gjelleråsen før denne sesongen. Foto: Tor Anders Dalland

Fjerdemann inn er Andreas Larsson. En svensk back som flyttet til Oslo nå i sommer og som sluttet seg til troppen i august. Den 27 år gamle backen har vært i aksjon i de to siste treningskampene mot Ull/Kisa og Greåker.

– En spiller som ble en bonussignering fra Sverige da han egentlig kun kom til Oslo for å jobbe. Etter noen treninger viste han god fysikk, et bra blikk og god holdning til det vi driver med i vår hverdag. Med Larsson inn blir det både mer bredde og konkurranse i troppen. Han har vist fram et veldig bra skudd fra backplass der han er en stor trussel, sier Jonas Boväng.

Vi ønsker alle fire velkommen til Gjelleråsen og gleder oss til å se de i aksjon igjen i Lihallen utover høsten!

← Jevnt mot Grei   |   Møter Grei i Lihallen →