Moa Bernvid klar for Gjelleråsen!

I dag har vi gleden av å ønske den svenske forwarden Moa Bernvid velkommen til Gjelleråsen. Moa kommer på overgang fra Allsvenskan-klubben Lindome IBK og har signert en kontrakt på 1+1 år med Gjelleråsen.

21-åringen har tidligere spilt én sesong i SSL for Warberg IC der hun gjorde sitt første mål allerede som 17-åring tilbake i januar 2018. Det er liten tvil om at det er en kvalitetsspiller som kommer til GIF og norsk innebandy. Moa skal for øvrig spille med draktnummer 10.

– Jeg hadde kontakt med litt forskjellige klubber i Norge, men valgte Gjelleråsen fordi jeg synes de ga meg det beste inntrykket og virker å være en herlig gjeng med jenter. Jeg håper å kunne bidra med bra energi og positivitet, samt mine styrker på banen og rutine som innebandyspiller, sier Moa selv til gif-fighters.no.

I sine barne- og ungdomsår spilte hun i klubbene Bua Seagulls og Mölndals IBK før hun sommeren 2014 dro videre til Lindome IBK. Der har hun spilt fram til nå med unntak av sesongen 2017-18 da hun spilte i Warberg IC.

Etter debutsesongen i SSL dro Moa tilbake til Lindome IBK for spill i Allsvenskan før sesongen 2018-19. Dessverre skulle det vise seg å bli en marerittsesong, for Moa fikk ikke spilt en eneste kamp på grunn av en korsbåndsskade.

– En offensiv forward. Hun er en teknisk, venstrefattet spiller, som også kan spille back. Har fin erfaring med å spille viktige kamper på SM-nivå på juniorsiden, i tillegg til én sesong i SSL og flere sesonger i Allsvenskan. Nå handler det om å være tålmodige og gi henne tid da hun ikke har spilt på over ett år. Dette er en spiller som kommer til å forbedre vårt nivå og kunne bidra til å løfte andre spillere i laget, sier hovedtrener Jonas Boväng om troppens nyeste tilskudd.

Moa Bernvid kom på 37. plass i en kåring over Sveriges største innebandytalenter gjort av Innebandymagazinet (2017). Credit: Lindome IBK
← Fin gjennomkjøring mot Ull/Kisa   |   To GIFere tatt ut til septembersamlingen →