– Mange positive svar

Torsdag kveld var herrene klare for kamp for første gang på godt over fire måneder. Motstander i sesongens første treningskamp var regjerende seriemester Tunet i Høyenhallen – en fin test for et ungt GIF-lag.

HØYENHALLEN: Tunet – Gjelleråsen 6-3 (0-0, 4-2, 2-1)

Mål: Jørgen Neskvern, Wille Alfredson, Henrik Amundsen

– Väldigt förnöjd av dom fokuspunkter vi hade som mål i denna kamp. Att sätta två delar i vårt försvar. Det gör vi riktigt bra, och får Tunet att spela stillastående och leta passningar. Många positiva svar idag. Bara att fortsätta jobba målmedvetet, sier hovedtrener Jonas Boväng til gif-fighters.no etter kampen.

Selv om en treningskamp i juni knapt kunne betydd mindre resultatmessig, var det likevel en fin mulighet for herrene til å vise seg fra en bedre side enn i kampene mot Tunet forrige sesong. Lagene møtte hverandre også til treningskamp i Høyenhallen i august i fjor der Tunet vant 12-0, mens seriekampen i Lihallen endte med et pinlig 4-25-tap.

JOBBET GODT DEFENSIVT: Det ble mye jobbing uten ball for GIF-gutta denne kampen. På bildet ser vi Philip Rudningen og Mats Steinseth forsvarer eget mål. Foto: Tor Anders Dalland

Fokus på det defensive

Første periode endte målløst, men i midtperioden åpnet det seg litt mer opp. Tunet utnyttet et par feil defensivt hos GIF, men vertene var ikke feilfrie defensivt de heller, noe som GIF utnyttet ved Jørgen Neskvern og Wille Alfredson som begge scoret sine første mål for elitelaget. Det var likevel Tunet som kunne gå til siste pause med en 4-2-ledelse.

Tredje periode ble vunnet med 2-1 av Tunet og dermed stakk de lillakledde av med seieren 6-3. GIFs siste mål ble scoret av Henrik Amundsen.

Alt i alt var dette en fin gjennomkjøring for herrene med 60 minutter mot god motstand. I savnet av spillere som blant andre Martin Krüger, Magnus Østengen, Herman Bjørndal-Riis, Mikael Broms og Simon Wiström fikk flere nye spillere sjansen til å vise seg fram.

GIF stilte med en ung og lokal tropp med en snittalder på kun 21.4 år. I tillegg har hele 16 av 17 spillere som var i aksjon (94.1 prosent) spilt juniorinnebandy for klubben.

Nå venter en rolig helg for herrene før man allerede førstkommende onsdag tar imot nettopp Tunet til en ny treningskamp. Den kampen spilles i Lihallen.

← Spilte seg opp etter en rufsete start   |   Første treningskamp mot Monolitten er unnagjort →