Nina Valle er klar for en ny sesong

Gjelleråsen og Nina Valle har kommet til enighet om en ny ettårskontrakt. Nina kom til GIF rett etter sommeren i fjor, og det er svært gledelig at den 31 år gamle målvakten har bestemt seg for å ta fatt på en ny sesong mellom stengene i Lihallen.

Nina har kommet fint inn i lagets målvaktsteam som styres av Glenn Hauger, og er selv godt fornøyd med hvordan utviklingen har vært. Forrige sesong endte Nina ifølge Norges Bandyforbund sine sider med en redningsprosent på 70.9 (39 redninger på 55 skudd imot).

– Siden jeg kom til GIF i fjor har jeg lært mye, spesielt tekniske ferdigheter. Jeg er imponert over profesjonaliseringen i klubben, og vi trente godt forrige sesong selv om seriespillet ble kortere. For egen del har jeg blitt vesentlig sterkere. Vi har et fantastisk keeeperteam som utvikler og støtter hverandre, både på trening og kamp. Det er spesielt moro å følge utviklingen hos de yngste, og jeg er overbevist om at hele laget kommer til å ta store steg sammen framover, sier Nina selv.

Foto: Andreas Kristoffer Berge / Kvinneidrett.no. Credit: Tor Anders Dalland

– I Nina får vi en målvakt med erfarenhet både på plan och utanför. Tycker hon är väldigt rörlig i mål. Gillar även att hon styr spelet med kommunikation från sin position. Att få in erfarenhet till våra unga målvakter är viktigt. Helt övertygad att det kommer ske ännu mer utveckling på henne under säsongen 2021/22, sier hovedtrener Jonas Boväng.

Vi ønsker Nina lykke til med sesongen!

← Eli Linna har signert for to år   |   Damene spiller tre treningskamper i juni →