Sesongoppkjøringen er i gang for damene

Mandag kveld var klubbens damelag samlet til første fellestrening i sesongen 2021-22. Laget har hatt pause siden resten av sesongen 2020-21 ble avlyst for tre uker siden, men nå har fokuset omsider blitt rettet mot det som skal skje til høsten.

Ny hovedtrener denne sesongen er som kjent Jonas Boväng, og gledelig er det også at en stor del av forrige sesongs tropp allerede har signert ny kontrakt med klubben. Med en stor tropp og mange spillere i stadig utvikling skal det bli spennende å følge laget gjennom sommeren og inn mot seriestart i midten av september.

Få en samlet oversikt over spillere som har signert ny kontrakt her: Nye kontrakter

Mye fysisk trening i sommer

I løpet av de neste månedene går laget inn i en periode med et stort fokus på blant annet den fysiske biten. Det startet allerede på mandagens trening med tester i Rotneshallen, og dette er spesielt nyttig for at trenerteamet skal kunne danne seg et bilde av hvor hver enkelt spiller står fysisk, men vel så viktig er det kanskje for å se hvor laget står som helhet.

GOD STEMNING: Det var tilsynelatende god stemning da damene var samlet til sesongens første fellestrening mandag kveld.

– Jentene møtte med store smil og var utrolig glade for å endelig være i hall, se hverandre og trene sammen. Mange riktignok nervøse i påvente av tester, men likevel ble det gjennomført 100 prosent. Nå er lista lagt for oppkjøringen og vi ser vi frem til å gjøre jobben videre for å nå toppform til seriestart. Vi viser i dag hvor treningsvillige og treningsglade jenter vi er, sier Ingvild Meyer Sørflaten til gif-fighters.no etter at treningen er gjennomført.

Vi ønsker laget lykke til videre med sesongoppkjøringen og kommer tilbake med noen nye oppdateringer utover våren og sommeren.

← Helene Karlstrøm fortsetter i GIF   |   Nye kontrakter: Damer Elite →