Krüger er tilbake i GIF!

I dag har vi gleden av å offentliggjøre signeringen av målvakt Martin Krüger Bernås. Martin har signert en kontrakt på 1+1 år med klubben og skal spille med draktnummer 50 på ryggen.

Martin fikk sin eliteseriedebut for GIF som 17-åring høsten 2015 da han kom inn mot Akerselva i Kringsjåhallen. Han har også eliteseriekamper for både Sveiva, Bækkelaget og Vålerenga fra de siste årene.

– Det er et utrolig kult prosjekt som pågår nå med Jonas Boväng, samtidig som det er en veldig ung generasjon som kommer fram. Det blir veldig gøy å få ta del i dette, og jeg håper å bidra med så mye som mulig. Jeg har stor tro på prosjektet og trenerteamet, og tror GIF blir å regne med i mange år fremover, sier Martin til gif-fighters.no og fortsetter:

– Det er veldig gøy å få komme «hjem» igjen der alt startet, spille igjen med flere av gutta jeg spilte junior med og kanskje få muligheten til å spille med lillebror har vært en drøm hele veien. Gleder meg til korona gir seg og vi får spilt i et fullsatt Lihallen igjen, avslutter han.

Martin Krüger Bernås er tilbake i GIF. Credit: Tor Anders Dalland

Vært rundt i flere klubber

Etter å ha startet sin innebandykarriere som juniormålvakt i GIF tok Martin turen til Sveiva i desember 2016. Der ble det halvannen sesong før han høsten 2018 tok turen til Bækkelaget. Etter å ha spilt 2018-19-sesongen i Bækkelaget gikk turen videre til nyopprykkede Vålerenga sommeren 2019. Der spilte han hele 2019-20-sesongen.

Inneværende sesong har Martin vært kontraktsløs og tatt en pause fra innebandysatsingen, men nå er han altså tilbake der det hele startet – nemlig hjemme i Lihallen!

GIF-gutt

Med Martin tilbake i laget får herrene en spiller med ordentlig tilknytning til klubben. Han har både spilt fotball og innebandy i Gjelleråsen, vært engasjert som trener for yngre lag og bidro i sin tid i GIF TV-teamet som nå dessverre er historie.

Martin vil tilføre laget mye energi og innsats, og er en person som elsker konkurranse. Dette vil utvilsomt styrke målvaktsteamet inn mot neste sesong. Med sine 22 år har han fortsatt flere år igjen å utvikle seg på, så det skal bli spennende å følge han tilbake med riktig klubblogo på brystet.

Martin får også for første gang muligheten til å spille på lag med sin yngre bror Mattis, som debuterte i eliteserien denne sesongen.

Foto: Tor Anders Dalland

Fornøyd hovedtrener

– Alltid extra kul med hemvändare i all idrott. Martin körde med oss i uppstarten på denna säsong, och visade redan då att han är en målvakt med potential. Har en bra positionering i målet, och väldigt tät i sitt agerande då det blir närspel. Välkommen tillbaka till GIF, sier herrenes hovedtrener Jonas Boväng.

Vi ønsker Martin velkommen hjem og gleder oss til å se han i aksjon i Lihallen til høsten!

← Steinseth er med videre   |   Endelig i gang igjen! →