Colin Oustad signerer elitekontrakt

I dag kan vi presentere enda en ung og lovende spiller som har signert sin første elitekontrakt i Gjelleråsen. Det er nemlig 16-åringen Colin Oustad som har signert for de kommende to sesongene. Colin er den yngste spilleren i herretroppen, men har likevel fått mye tillit i sin første sesong på elitenivå.

På 14 kamper ble det 12 poeng (8 mål og 4 assist) for den lynraske venstrevingen, og da han scoret sitt første mål mot Sveiva i Rommenhallen 27. september ble han klubbens tredje yngste målscorer i Eliteserien noensinne (15 år og 313 dager gammel).

YNGSTEMANN HAR SIGNERT SIN FØRSTE KONTRAKT: Colin Oustad har signert for to sesonger. Credit: Tor Anders Dalland

Ikke en typisk poengspiller

Colin er en forward med klare spisskompetanser i form av fart, akselerasjon og en arbeidsmoral som ikke står tilbake for noen. Han tar alltid returløpene sine like helhjertet som han tar de offensive løpene og det gjør han til en viktig spiller i gjenvinningsfasen.

Han har i tillegg vist seg som en produktiv spiller offensivt med 12 poeng i sin første sesong i Eliteserien. Det er svært solide tall for en spiller som nok må regnes som et hakk bedre defensivt enn offensivt, selv om han selv kanskje ikke er helt enig i det.

– Personlig synes jeg sesongen har gått veldig bra. Jeg har utviklet meg som spiller og laget har utviklet seg til en bra tropp, sier Colin til gif-fighters.no og fortsetter:

– Jeg tror neste sesong blir veldig bra. Vi har mange dyktige spillere og bra trenere.

En ny generasjon spillere

Colin er den sjette spilleren som nå har signert kontrakt med Gjelleråsen etter at seriespillet ble avbrutt. Hovedtrener Jonas Boväng er full av lovord om troppens yngste spiller.

– En av dom häftigaste unga spelare jag jobbat med genom alla år som tränare. Han kan bli en av dom bästa här i Norge, om han fortsätter att vara ödmjuk och jobba hårt och ta vardagens träning seriöst. Snabb och otroligt stark i duellspelet. Hans fart med boll är extremt högt. Trots sin unga ålder har han visat noll respekt från start i Elitserien, sier han og fortsetter:

– Ännu ett kvitto på den generationsväxling vi gör i GIF för att bygga ett starkt lag för framtiden, där jag tror att norsk innebandy behöver våga satsa på yngre som vill spela på högsta nivå och ge förtroende.

Vi gleder oss over at Colin har signert og satser på at den positive utviklingen hans fortsetter i samme spor også de neste sesongene!

← En ny generasjon på vei fram   |   Petter Robøle signerer elitekontrakt →