Ny seier for herrene

Lørdag ettermiddag fikk herrene besøk av Sarpsborg hjemme i Lihallen til sesongens 10. kamp i Eliteserien. Kampen ble spilt uten tilskuere på grunn av de nye smitteverntiltakene som kom forrige uke. Viktigheten av kampen var likevel stor da det ser ut til å bli en tett fight om plassene rett bak de fire topplagene.

Klikk her for kampside: Gjelleråsen – Sarpsborg
Klikk her for preview: Før kampen

ELITESERIEN – KAMP 10

LIHALLEN: Gjelleråsen – Sarpsborg 7-5 (1-1, 4-2, 2-2)

Anført av Mikael Broms (2 mål, 4 assist) og Robin Norstrøm (3 mål, 2 assist) ble det til slutt en forholdsvis komfortabel seier for Gjelleråsen denne lørdagen. Etter en litt rotete 1. periode der spillet bølget fram og tilbake tok herrene mer kontroll på kampen i 2. periode.

Da kampen stod og vippet på stillingen 1-1 ble «special teams» på mange måter avgjørende for utfallet til slutt. Først holdt herrene unna i et undertall i begynnelsen av 2. periode før Robin Norstrøm og Olav Falkeid fulgte opp med å score henholdsvis 2-1 og 4-1 i overtall noen minutter senere. Audun Hovin fulgte så opp med å score 5-3 i undertall i periodens siste spilleminutt!

Sammenlignet med laget som slo NOR 92 sist var både Andreas og Olav Falkeid med fra start i denne kampen. Førstnevnte innkasserte sin tredje seier på seks starter denne sesongen med en redningsprosent på 76.2.

Med lørdagens seier klatret herrene opp på 5. plass på tabellen med 13 poeng. Sesongen så langt har variert mellom høye topper og dype daler, men likevel har man posisjonen som «best of the rest» før andre halvdel av sesongen.

Jonas Bovängs kommentar

– En rock’n’roll match där vi vinner välförtjänt. Det är två lag med unga spelare, och lätt att det svänger lite i perioder. Dock tycker jag att vi är stabila i vårt 5 vs 5 spel. Det är vårt special teams idag som inte är godkänt. Sedan att vi har äldre spelare som kliver fram är en styrka. Vinner mycket andra bollar, det glädjer mig mycket att vi fullföljer situationerna hela tiden, sier Jonas til gif-fighters.no etter kampen.

Neste kamp

Lørdagens kamp markerte halvspilt sesong for herrene i Eliteserien. Førstkommende onsdag starter andre halvdel av seriespillet når Greåker kommer på besøk til Lihallen.

← Før kampen: Gjelleråsen – Greåker   |   Før kampen: Gjelleråsen – Sarpsborg →