Tapte stort i Rolvsøyhallen

Søndag kveld var herrene i aksjon mot Fredrikstad borte i Rolvsøyhallen. Dette var en kamp der herrene var klare favoritter til å vinne på forhånd, og da spesielt etter seirene mot Akerselva og Sandnes for to uker siden. Siden de to kampene har troppen imidlertid vært ti dager i karantene, så det var derfor litt usikkerhet knyttet til hvor mye det har preget laget i forkant.

Klikk her for kampside: Fredrikstad – Gjelleråsen
Klikk her for preview: Før kampen

ELITESERIEN – KAMP 7

ROLVSØYHALLEN: Fredrikstad – Gjelleråsen 9-2 (2-0, 2-0, 5-2)

Det ble til slutt en blytung søndagskveld for herrene i Rolvsøyhallen. Man klarte aldri å komme opp på nivået man viste i de to kampene mot Akerselva og Sandnes før karanteneavbrekket, og man havnet på etterskudd i målprotokollen allerede i 1. periode. Kun Olav Falkeid (straffeslag) og Colin Oustad klarte å finne veien forbi hjemmelagets målvakt, og med ni mål i sekken og kampstraff 2 på målvakt Philip Rudningen så var det alt i alt lite positivt å ta med seg hjem fra denne kampen.

Herrene måtte klare seg uten kvartetten Andreas Falkeid, Kjetil Bratland, Mads Rongsjord og Robin Norstrøm sammenlignet med laget som slo Sandnes sist, mens backen Wille Alfredson gjorde sin debut for klubben etter overgangen fra Sverige.

Med dette tapet blir herrene værende på 7. plass med sju poeng. Dette var et stort steg tilbake etter de to solide kampene man hadde mot Akerselva og Sandnes, men det gjelder å riste av seg dette raskt for allerede førstkommende onsdag kommer serieleder Tunet på besøk til Lihallen.

Jonas Bovängs kommentar

– Ska definitivt inte ta ifrån Fredrikstads insats. Dom hade mer hjärta och kraft från start. Vi var inte påkopplade alls i första och andra perioden. Dom vinner rättvist. Vi står och tittar på i första och andra perioden, och tar svåra beslut. I tredje gör vi ett försök men det räcker inte. Handlar om att ladda om, och förberedda oss för Tunet hemma på onsdag, sier herrenes hovedtrener Jonas Boväng til gif-fighters.no.

– Ska vi ta med oss något så är det Auduns spel idag. Plus Oliver som får hoppa in i mål efter polsk riksdag där vi gör ett felaktigt byte som domarna värderar att det är sabotage mot spel. Kort och gott levererar vi högt och lågt i prestation i matcherna. Där har vi ett jobb att träffa rätt. Är inte där ännu att vi kan förlita oss på att vi har en hög lägstanivå, oppsummerer han.

Neste kamp

Førstkommende onsdag kommer altså Tunet på besøk til Lihallen. Kampstart er kl. 19.30. Det blir en helt annen kamp enn den som utspilte seg i Rolvsøyhallen denne søndagen, og forhåpentligvis klarer også herrene å riste av seg skuffelsen i god tid før det oppgjøret.

← Før kampen: Gjelleråsen – Tunet   |   Kjetil Bratland ute i fem uker →