Helene Karlstrøm lånes inn

Vi ønsker Helene Karlstrøm velkommen til Gjelleråsen. Helene kommer på lån fra BMIL ut denne sesongen og er spilleklar fra 24. oktober. Så langt denne sesongen har 21-åringen vært i aksjon i tre kamper for BMIL. Hun har i løpet av sine tre sesonger på elitenivå rukket å gjøre 22 poeng (15+7) for laget som i skrivende stund befinner seg på tredjeplass på tabellen.

Helene er right-fattet og spiller i hovedsak løper. Hun kom til BMIL fra Ski før sesongen 2017-18, som også var hennes første klubb. Nedenfor kan dere lese hva hun selv hadde å si om utlånet.

LÅNES INN: Helene Karlstrøm kommer på lån fra BMIL ut sesongen. Her er hun i aksjon mot Gjelleråsen i Skøyenhallen forrige sesong. Foto: Rune Halvorsen, Innebandyavisen.no

Hvorfor valgte du Gjelleråsen?

– Jeg valgte GIF fordi jeg ser på dette som et lag under utvikling og potensial til å gjøre det bra, og fordi jeg tror det blir spennende å være med på å løfte laget i eliteserien. I tillegg er det en veldig hyggelig og imøtekommende gjeng.

Hvordan har det vært å begynne å trene med laget?

– Har følt meg veldig velkommen. Det viktigste for meg er at treningene er seriøse og utfordrende, og det har det vært. Så jeg er veldig fornøyd!

Hva ser du mest fram til ved sesongen?

– Spille masse kamper, det er det morsomste!

Hva tenker du om fremtiden i Gjelleråsen?

– Selv om det var en vanskelig beslutning å bytte fra BMIL, ser jeg positivt på fremtiden i GIF. Jeg tror det kommer til å bli kjempebra.

Hva er dine ambisjoner både individuelt og for laget?

– Jeg tenker GIF kommer til å ta større skritt enn i fjor, og det viser seieren mot Sveiva! Det er en god blanding av unge talenter og litt eldre og rutinerte spillere, som skaper en god balanse. Mine ambisjoner for laget er i hvert fall å holde 4. plassen på tabellen. Synes også det er bra og viktig at GIF tar vare på de unge og bidrar til at de skal få plass til å utvikle seg og ha det gøy samtidig.

– Individuelt er målet mitt for denne sesongen å ta mer ansvar, være et godt eksempel for de yngre spillerne, bidra til positivitet i laget og motivere medspillere. Generelt bli en bedre innebandyspiller: der jeg må legge inn innsats i å se mer kamper for spilleforståelse og trene hardere teknisk og fysisk. Til slutt å ha riktig fokus mentalt.

Vi har også fått en kommentar fra hovedtrener Kenneth Våge.

– Veldig glad for at vi og BMIL kunne bli enige om denne avtalen. Helene er en righter som vi har slitt med i de kampene jeg var trener forrige sesong, så det at vi nå får hun inn i troppen er veldig positivt. Hun har en god personlighet og er en sterk og smart spiller med et godt skudd. At hun nå tilføyer seg vår tropp resten av sesongen er veldig bra og jeg håper at dette også kan bidra til at hun videreutvikler seg som spiller og kan ta nye steg fremover individuelt, sier han.
← Før kampen: Fredrikstad – Gjelleråsen   |   Info om billettpriser →