Komfortabel seier mot Akerselva!

Lørdag ettermiddag tok herrene imot Akerselva hjemme i Lihallen til sesongens femte kamp. De fire første kampene har kun resultert i ett fattig poeng, så i denne kampen var det virkelig på tide å plukke sesongens første seier!

Klikk her for kampside: Gjelleråsen – Akerselva
Klikk her for preview: Før kampen

ELITESERIEN – KAMP 5

LIHALLEN: Gjelleråsen – Akerselva 10-3 (2-2, 2-1, 6-0)

Etter to jevne perioder i målprotokollen løsnet det skikkelig offensivt for herrene de siste 20 minuttene. Robin Norstrøm hadde fortsatt til gode å score mål denne sesongen, men fikk ordentlig fart på sakene med et hat-trick i denne kampen. I tillegg til Robin tegnet hele sju andre GIF-spillere seg på scoringslisten, deriblant Tommy Midtsveen og Daniel Johansen som var i aksjon for første gang denne sesongen.

SCORET TRE MÅL: Robin Norstrøm. Foto: Tor Anders Dalland

Det er liten tvil om at Gjelleråsen var det klart beste laget totalt sett. Akerselva orket rett og slett ikke å henge med mot slutten av kampen og da rant målene inn som perler på en snor. Gledelig å se at herrenes fokus på fysisk trening gjennom sommeren og høsten nå gir ordentlig resultater, og det vil man også dra nytte av med ny kamp mot Sandnes allerede i morgen (søndag) kl. 14.00.

Jonas Boväng gjorde store endringer på laget sammenlignet med forrige kamp mot Harstad. Blant annet ble både Olav Falkeid og Mads Rongsjord flyttet fram som løpere, mens Kjetil Bratland og Eivind Hoem fikk sjansen på backplass. I mål var også Andreas Falkeid tilbake fra start, mens Colin Oustad også fikk sjansen fra start for første gang i Eliteserien.

Jonas Bovängs kommentar

– Vi gör en första period som jag inte alls är nöjd med. Det är bolltapp, vi försöker hitta snabba lösningar direkt. Då är Akerselva bra och vi får jobba i svåra situationer. I andra höjer vi oss och spelar enkelt med boll. Där vi får utdelning och Akerselva tappar tålamodet i sitt försvarsspel. I tredje är det inget snack. Vi är starkare fysiskt, spelar en stor innebandy där besluten är mer tydliga, sier Jonas til gif-fighters.no.

Neste kamp

Herrene har som kjent ny kamp allerede i morgen hjemme i Lihallen. Da er Sandnes motstander med kampstart kl. 14.00.

← Før kampen: Gjelleråsen – Sandnes   |   Før kampen: Gjelleråsen – Akerselva →