To hjemmekamper denne helgen

I løpet av helgen skal herrene møte både Akerselva og Sandnes hjemme i Lihallen. Kampene spilles henholdsvis lørdag kl. 16.30 mot Akerselva og søndag kl. 14.00 mot Sandnes.

Etter et sterkt comeback i Harstadhallen forrige lørdag fikk herrene med seg ett poeng hjem til Nittedal. Denne helgen har man imidlertid ambisjoner om å plukke enda flere poeng og samtidig åpne seierskontoen. Det er også noe man definitivt har gode muligheter for å klare i begge kampene. Det blir imidlertid ikke lett i noen av kampene for både Akerselva og Sandnes har sett bedre ut så langt denne sesongen enn de gjorde i 2019-20 der begge lagene misset sluttspillet.

Herrenes hovedtrener Jonas Boväng har også delt noen tanker med gif-fighters.no før helgens to kamper, men presiserer at fokuset først og fremst ligger på det som skjer på lørdag, og så flytter man fokuset over på Sandnes først når den kampen er ferdigspilt.

– Det är endast fokus på lördagsmatchen. Matchen på söndag har vi inte berört. Vi vill se att vi jobbar vidare med den utveckling vi tar hela tiden som lag. Vi har ett ungt, utvecklingsbart lag som växer för varje match, och skapar erfarenheter tillsammans. Där vi har spelare med erfarenhet som leder, och är föredömen för dom yngre, sier han.

Tar med seg det positive fra Harstad-kampen

Herrene havnet som kjent under med 6-3 tidlig i 3. periode mot Harstad sist. Likevel greide man å mobilisere på nytt og komme tilbake til 6-6 med 23 sekunder igjen på klokka. Den lagmoralen man viste i den kampen er absolutt noe å ta med seg inn i denne helgen.

– Precis som i matchen mot Harstad så handlar det om att driva på, vara modiga i bekväma och obekväma situationer. Krävs mer effektivitet i avsluten, och fortsätta jobba med dom delar vi hela tiden utvecklar. Överlag har vi haft en bra vecka och känslan att få in en fullträff blir bara starkare och starkare.

Jonas er også klar på at det ikke endrer noe spesielt på forutsetningene før kampen at en rekke tidligere Gjelleråsen-spillere har tatt turen til Akerselva, og at det heller ikke vil skape ekstra rivalisering mellom lagene i denne kampen.

– Inte alls för min del. Det är spelare som varit tydliga att dom inte vill lägga ner det vi kräver, och anser man bör göra för att spela på högsta nivå. Vi jobbar med vårt och jag tror stenhårt på det vi bygger, och att dom fyller på med spelare från «gamla GIF» är inget jag tänker på. Vi bygger för framtiden, och jobbar långsiktigt. Sen att det blir känslor, det hör till oavsett match. Vi har fokus på att göra jobbet i 60 minuter med rätt närvaro.

Eliteserien kvinner

Vi tar også med oss at damene skal i aksjon mot BMIL i Lihallen på lørdag. Kampstart kl. 13.00. Det blir spennende å se om Kenneth Våges mannskap klarer å følge opp etter seieren mot Sveiva sist. Motstander BMIL er ventet å kjempe helt i toppen denne sesongen, så det er også absolutt en kamp å følge med på.

← Før kampen: Gjelleråsen – Akerselva   |   Linda Adolphson lånes inn →