Tapte mot Sveiva

Søndag kveld var herrene på besøk i Rommenhallen for kamp mot Sveiva. Herrene har hatt en tøff sesongåpning med tap mot de antatte topplagene Greåker og Slevik i de to første kampene. I denne kampen ventet enda et antatt topplag i Sveiva, og GIF-gutta gikk derfor inn til denne kampen som underdogs.

Klikk her for kampside: Sveiva – Gjelleråsen
Klikk her for preview: Før kampen

ELITESERIEN – KAMP 3

ROMMENHALLEN: Sveiva – Gjelleråsen 9-5 (3-2, 2-1, 4-2)

Jonas Neskvern og Mikael Broms noterte seg for to scoringer hver, i tillegg åpnet 15 år gamle Colin Oustad målkontoen i Eliteserien da han reduserte til 4-3 på slutten av 2. periode.

Dessverre klarte ikke herrene å komme helt à jour med hjemmelaget utover i kampen til tross for at man hadde kontakt på måltavla helt fram til sluttminuttene. Spesielt utover i kampen sleit man med å stoppe Sveiva sin giftige førsterekke som endte opp med å score seks av hjemmelagets åtte mål i spill 5 mot 5.

Herrene måtte også klare seg uten to viktige spillere til denne kampen med både Mads Rongsjord og Robin Norstrøm borte. Forhåpentligvis er begge to tilbake i aksjon mot Harstad i neste kamp.

Hva sier statistikken?

• Colin Oustad (15) scoret sitt første mål i Eliteserien denne kampen. Han ble dermed den tredje yngste målscoreren i Gjelleråsen/Holum sin historie foran Robin Norstrøm, men bak Even Rogne og Petter Robøle.

• Med fattige 12 skudd på mål i denne kampen står herrene nå med kun 38 skudd på mål etter tre spilte kamper. Det gir et snitt på 12.7 skudd per kamp som er svakest av samtlige lag i Eliteserien så langt denne sesongen.

• Etter ti utvisningsminutter mot Slevik sist ble det kun én utvisning denne kampen. Dessverre scoret Sveiva allerede tolv sekunder inn i sitt overtall, men man greide i det minste å holde seg unna utvisningsbenken etter dette.

Jonas Bovängs kommentar

– Det är kamp fram till 7-5 och vi skapar lägen för reducering och trycker på. Detta var ett steg framåt i den process vi är i. Bjuder på 4 mål där vi inte är kliniska och beslutsamma i beslut med boll och utan. Plus idag till Andreas Falkeid i mål, samt unga Colin Oustad som gör sitt första mål i Elitserien. Sen Jonas Neskvern som var riktigt bra idag.

– Nu har vi lagen från plats 5 och neråt i kommande 4 omgångarna. Där kommer vi få ordentliga svar på hur vi ligger till, viktiga och häftiga matcher som vi måste vara ödmjuka inför, avslutter Jonas.

Neste kamp

Sesongens tre første kamper er nå unnagjort og herrene står fortsatt uten poeng så langt. Førstkommende lørdag fortsetter jakten på sesongens første seier da man skal i aksjon mot Harstad i Harstadhallen. Kampstart kl. 14.00.

← Før kampen: Harstad – Gjelleråsen   |   Før kampen: Sveiva – Gjelleråsen →