Før kampen: Gjelleråsen – Slevik

Klokka 16.30 i ettermiddag er det endelig klart for kamp igjen i Lihallen når herrene tar imot Slevik til første hjemmekamp denne sesongen. Det blir interessant å se hvordan disse to lagene står til hverandre, da spesielt med tanke på hvor jevn NM-kvartfinaleserien var i mars før COVID-19 satte en stopper for alt etter kamp 3.

JEVNE SLUTTSPILLSKAMPER: Herrene feirer scoring i kamp 2 mot Slevik. Foto: Tor Anders Dalland

Alltid tøft mot Slevik

Historisk sett har disse kampene mellom Gjelleråsen og Slevik i Lihallen vært tøffe oppgjør. Slevik har imidlertid hatt et usedvanlig godt tak på herrene i seriespill, og vi må helt tilbake til 8. mars 2008 for å finne sist gang herrene tok full pott mot Slevik i Lihallen.

Etter seieren i 2007-08-sesongen ble det tap etter ordinær tid de ti neste sesongene før man omsider klarte å dra i land en seier etter straffeslag i sesongen 2018-19. Les vårt referat fra den kampen her: Seier etter straffer mot Slevik

Forrige sesong ble tilsvarende oppgjør spilt i Rommenhallen grunnet jordraset på Li. Herrene hadde naturlig nok derfor ikke en helt ideell inngang til den kampen og resultatet ble til slutt 4-11.

To revansjelystne lag

Tilbake til denne sesongen så serieåpnet begge lagene med tap forrige helg. Herrene tapte som kjent 6-1 i Tindlundhallen mot Greåker, mens Slevik tilsynelatende ble feid av banen med sifrene 2-8 hjemme mot Tunet. Vi kan nok derfor trolig forvente oss et revansjelystent Slevik-lag som tar turen til Lihallen senere i dag.

KLARE FOR NY KAMP: Sindre Buraas. Foto: Tor Anders Dalland

Herrene har lagt bak seg en god treningsuke med seks fellesøkter etter åpningskampen sist søndag. Man bør derfor stille svært godt forberedt før denne kampen og samtidig kunne entre banen med et berettiget håp om poeng mot forrige sesongs bronsemedaljører.

Vi avslutter også denne gangen med noen ord fra herrenes hovedtrener Jonas Boväng:

– Alltid speciellt att spela hemma. Det märks tydligt att vi vill upp i nivå ytterligare nu mot Slevik. En helt okej insats borta mot storfavoriterna Greåker. Där vi långt ifrån blev överkörda. Kan vi minimera misstag och få träff på det vi jobbat med i veckan så blir det bra, sier han.

– Vi har en tydlig matchplan hur vi vill kliva in i hemmapremiären, och det är vi trygga i. Många som gör hemmadebut mot Slevik. Både i stab och spelare, som gör sitt första framträdande i Lihallen. Även spelare som kommit hem till GIF igen. Bra konkurrens i laget och dom yngre visar en härlig inställning. Några av dom lär ni få se på plan mot Slevik. Vi på plan, ni på läktaren. Tillsammans är vi GIF, avslutter Jonas.

Kampen vises på Joymo

For de som ikke har kjøpt billett til kampen så er det mulig å streame den via Joymo.

Se kampen her (fra kl. 16.25)

← Raknet mot Slevik   |   Vi ønsker Wille Alfredson velkommen! →