Seier i generalprøven

Mandag kveld tok herrene turen til Sarpsborg for siste test før serieåpningen mot Greåker søndag 13. september. Med en svært tynn tropp grunnet skader og sykdom hadde herrene kun ni utespillere og to målvakter tilgjengelige til kampen. I tillegg ble hovedtrener Jonas Boväng værende hjemme grunnet sykdom, så dermed var det Patrik Bergkvist og Jakob Sandelin som ledet laget i denne kampen.

Med mange spillere ute fikk to unggutter vise seg fram gjennom hele kampen. Mattis Krüger (16) var én av tre backer, mens Colin Oustad (15) debuterte for herrene i 1. rekka med Audun Hovin og Kjetil Bratland.

TRENINGSKAMP NR. 5

SKJEBERGHALLEN: Sarpsborg – Gjelleråsen 1-2 (0-1, 0-1, 1-0)

Solide defensivt

Selv om forutsetningene ikke var de beste så spilte GIF-gutta smart både med og uten ball og var solide defensivt de gangene Sarpsborg klarte å etablere seg på offensiv banehalvdel. Sarpsborg maktet ikke å skape de helt store sjansene, og de forsøkene de hadde var stort sett enkelt å hanskes med for målvakt Andreas Falkeid.

Etter scoringer av Jonas Neskvern (1. periode) og Olav Falkeid (2. periode) ledet herrene 2-0 etter 40 minutter. Den ledelsen kunne også vært større da Olav fikk muligheten på straffeslag i 3. periode, men forsøket ble stoppet av hjemmelagets målvakt.

Herrene hadde stadig god kontroll defensivt, men med drøye seks minutter igjen å spille skapte Sarpsborg ny spenning i kampen med et litt heldig reduseringsmål. Heldigvis klarte ikke vertene å overliste Falkeid flere ganger, og dermed kunne herrene ta med seg seieren hjem denne mandagskvelden.

Greåker venter

Herrene har i løpet av de siste 16 dagene spilt fem treningskamper. Hovedfokuset i disse kampene har vært å sette forsvarsspillet, noe man har fått god trening på mot lag som Greåker, Sveiva og Tunet. Nå har man noen få dager på seg til å fokusere ytterligere på dette inn mot serieåpningen mot Greåker på søndag. Forhåpentligvis får man også tilbake de fleste av spillerne som var utilgjengelige under mandagens kamp i Skjeberghallen.

– Vi åker med en tunn trupp då vi har bortfall med skador och sjukdomar och sena återbud. Det ändrade dock inte det vi skulle jobba på i detta genrep. Handlade om att sätta vårt försvarsspel och jobba med spelvändningarna. Bra i tre perioder och följer matchplanen. Nu tar vi med oss detta och ser till att vi är flera spelare i premiären mot Greåker, sier Patrik Bergkvist etter kampen.

← Ledige billetter til Greåker – Gjelleråsen   |   Siste test før seriestart →