Treningsleir på programmet denne helgen

Denne helgen skal herrene gjennom en treningsleir hjemme i Lihallen som et ledd i forberedelsene før seriestarten søndag 13. september. Denne leiren skulle opprinnelig ha funnet sted i Mariestad, men som en følge av situasjonen med COVID-19 så lot ikke det seg gjennomføre i år. Alternativet blir derfor en tilsvarende samling hjemme i Lihallen som varer fra fredag til søndag.

På programmet står blant annet treningsøkter både fredag, lørdag og søndag med påfølgende treningskamper mot Greåker (lørdag kl. 13) og Tunet (søndag kl. 12). Herrene får dermed ytterligere verdifull kamptrening mot god motstand før Eliteserien starter om drøye to uker.

– Ska bli viktigt att vi får jobba mer intensivt med teoretiska delar, och grupparbeten tillsammans under en helg med träningar och 2 matcher. Det är ett nybygge vi gör och alla tillfällen vi får tillsammans gör oss starkare, forteller hovedtrener Jonas Boväng til gif-fighters.no.

– Vi kommer lufta alla spelare i helgen i en match. Sedan blir det en match där vi tar ut en trupp som vi gjorde mot Sveiva. Vår första match mot Tunet var ett liknande test där vi gick runt på allihop. Återstår att se vilken match vi väljer. Greåker är ett lag som kommer vara i toppen i Elitserien som Tunet. Så dessa två matcher blir fortsatt att jobba in vårt fundament och dom principer som ska sitta i ryggmärgen. Att våga misslyckas gör att vi kommer lyckas individuellt, och som lag då vi ska vara som bäst och trygga då det hettar till på riktigt. Vi följer den plan vi lagt. Ligger bra med och riktningen går framåt, och vi kommer jobba tålmodigt med vårt till jul. Där vi väljer sedan vilken väg vi tar vidare. Även det ska vi presentera för laget i helgen. Så alla förstår att det är ett arbete att göra. Där alla har ett ansvar, avslutter han.

I likhet med de to foregående kampene vil heller ikke helgens kamper være åpne for publikum. Vi kommer derfor til å oppdatere i etterkant her på gif-fighters.no med fyldig referat.
← Herrene tapte mot Greåker   |   Herrene slo Sveiva i andre treningskamp →