Herrene slo Sveiva i andre treningskamp

Onsdag kveld tok herrene imot Sveiva i Lihallen til sesongens andre treningskamp. Etter stortapet mot Tunet på søndag var det en revansjelysten gjeng som gikk inn til denne kampen. Det var også store endringer på laget sammenlignet med de som startet mot Tunet sist. Audun Hovin, Even Rogne, Petter Robøle og Thomas Hartvig var ikke med sist, men alle fire var inne fra start i denne kampen. Med fra start var også målvakt Philip Rudningen i Andreas Falkeid sitt skadefravær. I tillegg til de nevnte endringene ble Mads Rongsjord og Olav Falkeid flyttet ned som et backpar i 1. rekka, mens Robin Norstrøm tok rollen som center foran de to.

TRENINGSKAMP NR. 2

LIHALLEN: Gjelleråsen – Sveiva 8-7 (3-3, 4-2, 1-2)

Utvisninger preget 1. periode

I 1. periode bølget spillet fram og tilbake. Sveiva tok ledelsen tidlig, men herrene spilte seg opp utover i perioden og ledet 3-1 etter 13:04 på klokka etter scoringer av Kjetil Bratland, Robin Norstrøm og Mads Rongsjord. Det skulle imidlertid vise seg å bli vanskelig for herrene å holde på ledelsen ut perioden for i spill 5 mot 4 scoret gjestene to ganger slik at lagene var like langt etter 20 minutter.

Effektive foran mål

Etter en litt «så som så» start på kampen tok herrene mer initiativ i midtperioden. Anført av en Robin Norstrøm på spillehumør og Olav Falkeid som inntok rollen som servitør fra backplass ledet man 7-4 da det gjenstod fem minutter igjen av perioden. Sveiva fikk imidlertid med seg en redusering i sluttminuttene, men herrene kunne likefullt ta med seg ledelsen til siste pause.

Etter to perioder var fasiten sju scoringer etter 17 skudd på mål. En effektivitet som nok gleder trenerteamet stort etter at man gikk målløse av banen mot Tunet på søndag.

Det holdt så vidt

I 3. periode fikk herrene en god start da Audun Hovin økte ledelsen til 8-5 før tre minutter var spilt. Sveiva svarte imidlertid raskt og derfra og ut var det lite herrene klarte å produsere offensivt. Gjestene reduserte etter hvert også til 8-7 slik at det ble litt spenning på slutten av kampen.

Selv om dette var en treningskamp var det til tider høy temperatur ute på banen. Olav Falkeid pådro seg blant annet kampstraff 1 med litt over to minutter igjen for protester mot dommerne, og dermed måtte herrene avslutte kampen med en spiller mindre på banen. Sveiva etablerte naturlig nok et solid press mot herrenes mål, men klarte ikke å overliste Philip Rudningen verken i spill 5 mot 4 eller 6 mot 4. Dermed kunne herrene ta med seg seieren i denne kampen, i det som var en solid forbedring sammenlignet med det man presterte i siste halvdel av kampen mot Tunet.

Klikk her for kampside: Gjelleråsen – Sveiva (26.08.20)

Viktig helg venter

Herrene har nå gjort unna sine to første treningskamper. Nå venter en dag fri før en hektisk treningssamling i Lihallen står på programmet førstkommende helg. I løpet av samlingen skal man blant annet bryne seg på Greåker og Tunet, i tillegg til å gjennomføre et par treninger.

– Vi studsar tillbaka till rätt saker som vi påbörjat. Visar att det finns ett hjärta, och en attityd att vilja utveckla spelet utan boll, samt att vi har närvaron i hela matchen. Tycker vi hittar ut fint från Sveivas styrning som dom ville sätta. Den blev väldigt passiv från deras sida då vi hittade lösningen på den, forklarer herrenes hovedtrener Jonas Boväng etter kampen.

– Vi fick slagsida och tiden att hitta alternativ och hota många gånger då vi spelar boll som vi pratat om. Nu har vi spelat två matcher. Det är 4 positiva perioder som vi ska ta med oss från dessa två. Dagens fight mot Sveiva så behöver vi tvätta bort minst 3 mål som är slarv från vår sida, avslutter han.

← Treningsleir på programmet denne helgen   |   Tapte i første treningskamp →