Nina Valle har signert for Gjelleråsen

Vi ønsker Nina Valle velkommen til Gjelleråsen. Nina kommer fra BMIL og har signert en ettårskontrakt med GIF, men har tidligere også spilt for klubbene Nidaros og Ugla i Trondheim.

30-åringen er målvakt og vil med sin erfaring bidra til å styrke lagets keeperteam sammen med de unge og lovende keepertalentene som allerede er i klubben – både på og utenfor banen. Selv sier hun at en av årsakene til at hun valgte å gå til nettopp Gjelleråsen er måten klubben framstår på med store ambisjoner, og et fokus på utvikling av både spillere og laget som helhet.

KLAR FOR GJELLERÅSEN: Nina Valle. Foto: Instagram/giffighters_damer

– Våre ambisjoner er å klatre på tabellen og hevde oss i enkeltkamper mot topplagene. Det blir viktig å omsette sjansene våre i mål og samtidig slippe inn færre bakover. Enkelt sagt, men samtidig så vanskelig, sier hun.

Selv håper hun å bidra til at laget utvikler seg, og sier at det er lenge siden hun debuterte i Eliteserien. Derfor tar hun nå gjerne rollen som en sparringspartner for de yngre. Avslutningsvis legger hun til at målet er å bli litt bedre for hver eneste dag, og det er et godt utgangspunkt for en god sesong både for henne og resten av laget!

← Ole Bastian Løchen er klar for Gjelleråsen   |   Kimsander Ingebretsen har signert →