Ny kontrakt: Mads Rongsjord

Vi har nå gleden av å offentliggjøre at Mads Rongsjord har signert en ny ettårskontrakt med Gjelleråsen. 32-åringen tar dermed fatt på sin 10. sesong i klubben, og har i løpet av de ni foregående gjort 267 poeng (147+120) i Eliteserien og 70 poeng (33+37) i NM-sluttspillet.

NY KONTRAKT: Mads Rongsjord har signert for kommende sesong. Foto: Arkiv

Selv hadde Mads følgende kommentar om framtiden i Gjelleråsen:

– Jeg tror det kan bli en morsom reise for GIF fremover. Det virker som vi har landet et solid trenerteam i Jonas og Patrik. Alle spillerne virker å være positivt innstilt på en mer seriøs satsing enn det som tidligere har vært standarden. Merker allerede en forbedring på det fysiske, så får vi håpe at vi «vokser» like fort når vi får dratt i gang med kølle og ball igjen. Vi får satse på å være med å kjempe om en topp 4-plassering, og det virker som det blir en spennende sesong.

Med totalt 267 poeng for Gjelleråsen i Eliteserien har Mads kun Tommy Midtsveen (478) og Ketil Kronberg (388) foran seg på listen over hvem som har gjort flest poeng for klubben. Det er liten tvil om at Mads både har vært, og fortsatt er en viktig spiller for herrene med både erfaring og lederegenskaper som kommer godt med når herrene skal ta nye steg tilbake mot toppen av norsk innebandy.

Herrenes trener Jonas Boväng har følgende kommentar om at Mads satser videre:

– Mads är en av dom rutinerade spelarna som gör en häftig nystart med sin rutin. Han har visat stort engagemang. Fysiskt under försäsongen har han tagit många steg. Mads visade att han har mycket kvar att ge då vi gick in i hallen i onsdags. Finns mycket spännande i hans spel som kommer komma till användning.

KLAR FOR SIN 10. SESONG I GRØNT: Mads Rongsjord. Foto: Tor Anders Dalland
← Try out fredag 12. juni   |   Jente-Camp i høstferien →