Robin satser videre i Gjelleråsen!

Vi har i dag gleden av å ønske Robin Norstrøm velkommen tilbake som Gjelleråsen-spiller, nå på permanent basis med en toårskontrakt. Robin har vært en av klubbens største profiler det siste tiåret og er både en viktig person og spiller for klubben å ha med i den videre satsingen.

Forrige sesong spilte Robin for Asker i 1. divisjon, men kom i januar tilbake til Gjelleråsen på lån ut sesongen. Tilbake i grønt viste 25-åringen seg fra sin beste side med 6 poeng (3+3) på fem kamper i serien, og hele 10 poeng (8+2) på tre kamper mot Slevik i NM-sluttspillet. Forhåpentligvis kan han ta med seg den gode avslutningen på forrige sesong inn mot seriestarten i september.

Les også: Mikael Broms klar for Gjelleråsen!

TILBAKE I GJELLERÅSEN: Robin Norstrøm i aksjon mot NOR 92 forrige sesong. Foto: Tor Anders Dalland

Totalt står Robin med 194 poeng (125+69) i Eliteserien og 47 poeng (31+16) i NM-sluttspillet, og vi kan nok helt klart forvente oss at han passerer 200 poeng i Eliteserien for Gjelleråsen kommende sesong. Han vil i så fall bli kun den femte spilleren som greier det. Utenom en fin karriere i Gjelleråsen har Robin også spilt VM for Norge ved tre anledninger (2012, 2016 og 2018). Det blir spennende å se om det kanskje blir et fjerde mesterskap på CV-en når neste VM skal spilles i Helsinki i desember!

Med Robin tilbake får Gjelleråsen en spiller som vet hva som kreves for å prestere på toppnivå i Eliteserien, og han besitter definitivt ferdigheter til å gjøre det lille ekstra uansett hvilken motstander som står på motsatt side. Det er nok også mange GIFere som setter stor pris på at Robin satser videre i klubben, for det er liten tvil om at dette er en populær spiller blant publikum i Lihallen.

– Jeg tenker det er veldig gøy å få muligheten til å være en del av denne spennende GIF-utgaven vi ser ut til å få i år, har veldig tro på det som skjer i klubben om dagen. GIF er klubben i midt hjerte, trenger ikke si mer enn det. Ambisjonene mine er å kunne bidra til å gjøre GIF til et topplag igjen allerede i år, forteller Robin til gif-fighters.no.

HAR STOR TRO PÅ GIF VIDERE: Robin Norstrøm. Foto: Tor Anders Dalland

Også hovedtrener Jonas Boväng er godt fornøyd med at Robin har bestemt seg for å satse videre i Gjelleråsen.

– Ruggigt bra att Robin vill vara med. Detta passar han perfekt att vara i GIF. Han har ett stort GIF hjärta och har många års rutin från högsta serien och landslag. Han kommer ta ytterligare steg i sitt spel, och få spela ut sitt register ännu mer. En skarp rightskytt som kommer växa ytterligare i denna miljö, sier Jonas.

Vi ønsker Robin masse lykke til med sesongen, og vi gleder oss til å se #10 banke inn scoringer i Lihallen utover høsten!

← Jente-Camp i høstferien   |   Mikael Broms klar for Gjelleråsen! →