Mikael Broms klar for Gjelleråsen!

Vi har nå gleden av å ønske 23-åringen Mikael Broms velkommen til Gjelleråsen. Mikael kommer fra spill i Sagene der han gjorde imponerende 47 poeng (29+18) på åtte kamper i 2. divisjon forrige sesong. Sesongen 2019-20 var imidlertid Mikael sin første sesong i Norge, og han hadde inntil da spilt hele karrieren for klubben Karlskoga IBF hjemme i Sverige.

Det er gledelig å se at Mikael nå vil fortsette sin karriere hos Gjelleråsen, og det blir spennende å se hvordan han vil sette sitt preg på Eliteserien kommende sesong. Selv sier han at han trives best som forward og trekker fram spilleforståelsen og teknikken som sine fremste egenskaper på banen.

– Jeg tror det skal bli veldig moro å spille i GIF, og det virker som en veldig fin gjeng. Jeg har aldri vært i et lag der det er 20 spillere på fys-treninger i juni, forteller Mikael til gif-fighters.no.

KLAR FOR GJELLERÅSEN: Mikael Broms i aksjon for Karlskoga. Foto: ukjent

– Ambisjonen min er å vinne så mye som mulig. Gi det en ærlig sjanse med bra sommertrening, og så gå for gull i NM-sluttspillet, avslutter han.

Også herrenes hovedtrener Jonas Boväng er godt fornøyd med at Mikael har bestemt seg for å signere for Gjelleråsen.

– I spelaren Mikael Broms får vi in en spelare med hög spelförståelse. Som kommer att skapa ytor till andra, eller ta dom själv. Han kom direkt in i gruppen efter två träningar. En spelare med bra skills, samtidigt står för det vi vill ha i truppen. Träningskultur, hjärta och individuella färdigheter som kommer höja nivån på nya GIF som startat, sier Jonas.

Mikael signerte for øvrig en kontrakt på 1+1 år med Gjelleråsen onsdag 3. juni og skal spille med draktnummer 17. Vi ønsker han lykke til videre med forberedelsene til neste sesong, og gleder oss til å se han i aksjon i Lihallen til høsten!

← Robin satser videre i Gjelleråsen!   |   Julie Noer klar for Gjelleråsen! →