Olav Falkeid returnerer fra utlån

Olav Ansnes Falkeid er nå tilbake igjen som Gjelleråsen-spiller etter å ha avsluttet forrige sesong på lån i Sveiva. 22-åringen spilte de første seks kampene av sesongen i Gjelleråsen der det ble imponerende 17 poeng (5+12). Etter utlånet til Sveiva gjorde han åtte poeng (3+5) på ni kamper i serien og tre poeng (2+1) på tre kamper i sluttspillserien mot Sarpsborg.

TILBAKE I GJELLERÅSEN: Olav Ansnes Falkeid satser videre i Gjelleråsen etter å ha avsluttet forrige sesong på lån i Sveiva. Foto: Tor Anders Dalland

Totalt står Olav med 122 poeng (54+68) i Eliteserien for Gjelleråsen. Det har ført han helt opp til en 11. plass på klubbens totale poengoversikt. Klikk på lenken for å se hele oversikten: Poengstatistikk (seriespill)

Satser videre i Gjelleråsen

Olav signerte en ny treårskontrakt med Gjelleråsen i fjor sommer og har dermed i utgangspunktet to år igjen av den kontrakten. Likevel har han nå blitt enig med klubben om å signere en ny kontrakt med en varighet på to år. Dette er et svært positivt signal om at Olav ønsker å satse videre i Gjelleråsen, og selv har han følgende å si om fremtiden i klubben:

– Godt å komme tilbake til GIF med litt ny energi og ny motivasjon. Ambisjonene er å kjempe i toppen. Jeg går inn i min 7. sesong og har aldri spilt semifinale, det er på tide å ta det steget, sier Olav, før han følger opp med:

– Jeg har skikkelig troa på GIF og prosjektet til Boväng. Har pratet en del med Boväng og Patrik, og sitter med et veldig godt inntrykk av dem som personer og trenere!

← Velkommen hjem, Andreas!   |   Ny kontrakt: Lasse Robøle →