Kommende sesongs trenerteam er klart

I dag har Gjelleråsen IF – Innebandy gleden av å annonsere et nytt og viktig steg i klubbens videre satsing som eliteserieklubb. Vi kan nemlig ønske Jonas Boväng (46) og Patrik Bergkvist (55) velkommen til klubben som herrenes nye trenere fra 1. mai.

I Jonas og Patrik har klubben sikret seg en duo med lang fartstid som trenere i svensk innebandy. Jonas vil innta rollen som hovedtrener og har et brennende engasjement for innebandy og utvikling av spillere. Som trener har han over 20 års erfaring i svensk innebandy der han de siste tre årene har vært hovedtrener for IBK Lockerud Mariestad sitt damelag i Allsvenskan avdeling Västra. Før det var han trener for blant annet IBF Örebro, Gävle GIK og IK Sirius IBK.

HERRENES NESTE HOVEDTRENER: Jonas Boväng. Foto: Privat

GIF har gett mig ett bra intryck i samtal, och när jag var på besök så kändes det rätt. Gillar ambitionen att ta nästa steg och utveckla både laget och spelarna mer individuellt. Den hunger på nästa nivå som föreningen vill göra, ser jag bara positivt på, och det känns häftigt att få bidra där. Ambitionen är att tävla, träna och göra det på riktigt och ta GIF till ytterligare nivåer, uttaler Jonas selv til gif-fighters.no.

Med til Norge er også Patrik Bergkvist. Patrik har også lang fartstid som trener i Sverige, men har sin egentlige trenerbakgrunn fra ishockey der han blant annet var assistenttrener for det svenske U17-landslaget tilbake i 1999-2000 og fra 2009-2016 har han vært trener på utviklingscamper med U16-landslagene. De siste årene har han vært trener for Södra Tolvfors Innebandy sitt herrelag i Div 2.

– Det var inga frågetecken alls då jag fick förfrågan att vara assisterande till Jonas Boväng. Vi kompletterar varandra bra. Det positiva och seriösa intryck som GIF gett är bra. Ska bli mycket inspirerande att få utveckla innebandyn i GIF. Mycket gott intryck har jag fått av föreningen, sier Patrik selv til gif-fighters.no.

BLIR NY ASSISTENTTRENER I GJELLERÅSEN: Patrik Bergkvist. Foto: Privat

Hva betyr dette for Gjelleråsen?

Det er liten tvil om at klubben har sikret seg to ressurspersoner med både bred kunnskap og erfaring som trenere og ikke minst et engasjement for utvikling av spillere. Gjelleråsen har hatt en svært ung tropp de siste sesongene, så det eksisterer utvilsomt et stort potensiale for å utvikle laget flere steg videre. Klubben har allerede i mange år hatt en svært velfungerende junioravdeling som herrelaget har rekruttert flere titalls spillere fra, og det blir definitivt en viktig faktor i det videre arbeidet i årene som kommer.

Gjelleråsen IF – Innebandy ved Ronny Neskvern uttaler følgende om herrenes to nye trenere:

Herrer Elite får kommende sesong på plass et svært kompetent og kunnskapsrikt trenerteam med dokumentert utdannelse/erfaring innenfor innebandy (og ishockey). Vi har her trenere med T3/Elite-utdannelse fra svensk innebandy og høyere utdannelse innen ishockey med trenererfaring fra U16 og U17 innen svensk landslagshockey. Teamet har også arbeidet i mange år med utvikling av spillere fra junior til senior på høyt nivå i Sverige både på dame- og herresiden.

Med Jonas og Patrik så er jeg sikker på at Gjelleråsen Innebandy vil ta store steg og utvikle seg i en spennende og nytenkende retning de kommende sesongene. Det blir et solid løft for hele Gjelleråsen Innebandy da dette teamet også kan være med å bidra på jente/damesiden, og på sikt utvikle en felles retning for alle klubbens lag. Dette teamet kan bidra med intern kompetanseheving av våre eksisterende og kommende trenere. Det er rett og slett et steg nærmere en mer profesjonelt sportslig drevet innebandyklubb, noe jeg er sikker på at kreves dersom utviklingen og rekrutteringen skal gå i et raskere tempo, samt gi varige og holdbare resultater fremover.

Vi ønsker Jonas og Patrik velkommen til Gjelleråsen og gleder oss allerede til de skal sette i gang med forberedelsene mot neste sesong. I mellomtiden må vi ikke glemme at herrene skal i gang med NM-sluttspillet allerede i morgen mot Slevik. Følg med!

← Knepent tap i første kvartfinalekamp   |   Tapte stort i Skjeberghallen →