Vant komfortabelt mot Fredrikstad!

Lørdag formiddag var det duket for toppkamp i G15 Elite mellom Gjelleråsen og Fredrikstad. Gjestene fra Østfold gikk inn til kampen med tre strake seire og stod med 22 poeng på ti kamper før dette oppgjøret. Gjelleråsen på sin side hadde vunnet sju av åtte seriekamper så langt denne sesongen, og til tross for at man lå på 3. plass før denne kampen var det utelukkende på grunn av et færre antall kamper spilt enn lørdagens motstander.

Dette var også vår siste test før G15-NM som spilles 25.-26. januar, så det var derfor viktig med en god gjennomkjøring her. Til denne kampen måtte vi dessverre klare oss uten både Even Rogne og Patrick Marigård. Begge to var tatt ut til G2004-kretslaget til NFF Akershus, så denne helgen ble naturlig nok fotball prioritert. Vi kalte derfor opp både Benjamin Evensen og Sebastian Haugstad Stein fra klubbens G14-lag, og begge to fikk debutere i G15 Elite denne kampen!

LIHALLEN — Gjelleråsen – Fredrikstad 7-1 (3-0, 4-0, 0-1)

Til tross for at vi hadde et fullstendig spillemessig overtak lot målene vente på seg en god stund i 1. periode. Først etter 16:05 spilt kom 1-0 ved kaptein Petter Robøle. Derfra og ut så vi oss aldri tilbake, og etter to spilte perioder var stillingen hele 7-0. Seieren var derfor i realiteten sikret før de 20 siste minuttene, noe perioden skulle vise seg å bære preg av. Vi tapte faktisk 3. periode 1-0, men totalt sett var dette likevel en svært solid gjennomført kamp.

Offensivt var det backene Mattis Krüger (3 mål) og Petter Robøle (2 mål, assist) som stod fram som våre to viktigste spillere, i tillegg til dette gjorde også våre to målvakter Rasmus Kværnes (4 redninger) og Sivert Hanssen (7 redninger) solide innsatser mellom stengene. Det var også gledelig å se at debutantene Benjamin og Sebastian leverte varene i hver sin rekke, og fikk for alvor vist seg fram før NM om to uker.

SCORET HAT TRICK: Mattis Krüger Bernås scoret tre mål fra backplass. Foto: Jonas Neskvern

Med lørdagens seier klatret vi opp på 2. plass med 24 poeng. Det er seks poeng bak Tunet, men vi har én kamp mindre spilt enn dem. Det neste på programmet for G15-laget er som nevnt NM om to uker. Der havnet vi i gruppe B med Grei, Greåker, Lørenskog og Ålgård!

← Nære comeback mot Tunet!   |   Tok tre viktige poeng mot Sandnes! →