Nære comeback mot Tunet!

G17-laget var ute etter å forlenge seiersrekken til seks kamper da man tok turen til Høyenhallen for kamp mot Tunet søndag ettermiddag. Tunet var soleklar serieleder før denne kampen med 22 av 24 mulige poeng så langt. Gjelleråsen fulgte på plassen bak med 18 poeng, men hadde til gjengjeld én kamp mer spilt enn Tunet.

Etter en sterk innsats i Gothia Cup i begynnelsen av måneden fulgte gutta opp med å slå Ull/Kisa hele 8-1 forrige onsdag. Det er imidlertid ingenting å legge skjul på at Tunet er både ett og to hakk bedre enn Ull/Kisa, så i denne kampen hadde vi ikke råd til å gjøre mange feil bakover.

HØYENHALLEN — Tunet – Gjelleråsen 6-5 (3-2, 2-0, 1-3)

Det var som ventet Tunet som tok kommandoen fra start, men gutta fulgte game plan og lå tett i forsvar slik at det ble vanskelig for Tunet å spille gjennom oss slik de ønsket. Vi var fullt på høyde i 1. periode, men lå noe uheldig under med 3-2. I 2. periode sleit vi betydelig mer med å holde ballen i laget, og Tunet straffet oss hardt på kontringer.

På stillingen 6-2 i 3. periode så det svært mørkt ut med tanke på å ta med oss poeng fra denne kampen, men tre scoringer i løpet av 2:47 gjorde at vi kun var ett mål bak med to minutter igjen å spille. Dessverre holdt det ikke helt inn denne gangen, men vi tar med oss en god sluttspurt og en klar forbedring fra høstens kamp i Rotneshallen der vi tapte 5-0.

Kampens store spiller for vår del var Joakim Backsæther med 4 poeng (2 mål, 2 assist). Det var moro å se at det endelig løsnet offensivt for Joakim som til tross for mange gode kamper har slitt litt med poengproduksjonen så langt denne sesongen. I tillegg til Joakim vil jeg også trekke fram resten av 2. rekka som virkelig stod fram under denne kampen. Denne rekka har virkelig knekt koden offensivt de siste månedene etter en noe treg start på sesongen.

G17-NM venter til helgen

Dette var vår siste test før G17-NM går av stabelen i Stavanger 18.-19. januar. Der skal vi bryne oss på Ajer, Sveiva og Ålgård i gruppespillet før vi forhåpentligvis skal avslutte helgen med gode kamper også i sluttspillet. Årets G17-klasse er veldig sterk og på papiret er det nok fort så mange som 8-9 lag som kjemper om de fire semifinaleplassene. Det borger med andre ord for en spennende helg i Stavanger Idrettshall med Gjelleråsen i utfordrerposisjon!

← G16 slo Bækkelaget med ti mål!   |   Vant komfortabelt mot Fredrikstad! →