G16 slo Bækkelaget med ti mål!

I G16-serien tok vi søndag kveld turen til Ekeberg skole for kamp mot Bækkelaget. Begge lag stod med tolv poeng før denne kampen, så det var derfor litt spenning knyttet til hvordan kampbildet skulle bli. Vi stilte med to rekker til denne kampen, og gikk ut i høyt press med mål om å tvinge fram feil fra hjemmelagets backer.

EKEBERG SKOLE — Bækkelaget – Gjelleråsen 1-11 (0-3, 0-2, 1-6)

Noe overraskende, men desto mer gledelig hadde vi fullstendig kontroll på kampen fra start til slutt. Bækkelaget hadde egentlig aldri noe å stille opp med, og vi kan ikke annet enn å si oss godt fornøyde med hvordan gutta gjennomførte kampen. Spesielt i 1.- og 3. periode var vi fullstendig overlegne spillemessig, og hadde det ikke vært for Bækkelaget sin svært gode målvakt kunne det blitt betydelig større sifre enn 11-1.

Vi endte opp med å vinne den totale skuddstatistikken hele 109-30 (41-11 på mål), og det forteller egentlig det meste om hvordan kampbildet var. Dessverre klarte vi akkurat ikke å holde nullen for med 3:52 igjen av 3. periode kom reduseringen for Bækkelaget. Det var veldig surt, og da spesielt for Oliver Robarth som stod en strålende kamp (10 redninger, 90.9 %).

SCORET 4 MÅL: Jacob Øfjord scoret hele 4 mål mot Bækkelaget søndag kveld. Foto: Otto Rune Stokke

Offensivt så rant det inn scoringer spesielt i 3. periode og en av spillerne som hadde stilt inn siktet denne kvelden var Jacob Øfjord med hele fire scoringer. I tillegg til Jacob var også Mats Saghaug frampå ved to anledninger der de siste målet ble scoret på straffeslag (se video under)!

Nå venter et par uker med spillefri i G16 1. divisjon på grunn av NM-helgene (G17 og G15). Det blir derfor et hektisk kampprogram i februar og mars med avslutning på seriespillet og ikke minst semifinale (og forhåpentligvis finale) i regionscupen.

← Trio med nesten 600 poeng i Eliteserien vender tilbake til Gjelleråsen!   |   Nære comeback mot Tunet! →