G17 med fem strake seire!

Onsdag kveld tok G17 Elite turen til Jessheim for kamp mot Ull/Kisa. Dette var første gangen laget var samlet siden kvartfinaletapet mot Tatran i Gothia Cup, så i denne kampen handlet det derfor om å bygge videre på den gode innsatsen man hadde i den turneringen.

Formkurven til G17-laget har pekt kraftig oppover utover denne sesongen. Før juleferien avsluttet man nemlig med fire strake seire, så selvtilliten før denne kampen skulle det ikke være noe å utsette på. Lagene møtte hverandre også i 1. serierunde i høst, og i den kampen vant vi 7-4.

JESSHEIMHALLEN — Ull/Kisa – Gjelleråsen 1-8 (0-2, 0-4, 1-2)

Det ble til slutt en svært komfortabel seier for vår del denne kampen. Vi startet imidlertid ganske rotete de første ti minuttene, men derfra og ut hadde vi stort sett full kontroll på det som skjedde. Spesielt i 2. periode fikk gutta vist seg fra sin beste side der vi vant perioden hele 4-0. Dominansen denne perioden kan underbygges med den totale skuddstatistikken som viste 23-7 i vårt favør i løpet av disse 20 minuttene!

Kampens store spiller var uten tvil Petter Robøle med sine fire scoringer og +6 fra backplass. Petter stod faktisk uten scoringer i G17 Elite så langt denne sesongen, men fikk virkelig fart på målproduksjonen denne kampen. I tillegg til Petter var også målvakt Oliver Robarth en viktig bidragsyter til seieren med sine 15 redninger (93.8 %).

HOLDT STENGT: Oliver Robarth bidro med 15 redninger i seieren over Ull/Kisa. Foto: Ronny Neskvern

Vårt siste mål i kampen ble scoret av G17 Elite-debutant Martin Marigård. Etter en god turnering i Gothia Cup fikk han sjansen fra start som center, og viste seg tilliten verdig med både scoring og ellers solid spill både offensivt og defensivt.

FIREMÅLSSCORER: Petter Robøle ble fortjent kåret til banens beste etter fire scoringer. Foto: Ronny Neskvern

Etter at 60 minutter var unnagjort vant vi altså hele 8-1. Det er ikke til å legge skjul på at vi var svært effektive offensivt, men basert på banespillet var det likevel fullt fortjent at vi vant denne kampen klart. Med denne seieren forlenger vi seiersrekken vår til fem kamper i G17 Elite. Neste kamp spilles allerede førstkommende søndag borte mot serieleder Tunet. Det blir nok en betydelig tøffere kamp, men samtidig en fin generalprøve før NM-sluttspillet neste helg.

← Ny back klar fra Sverige!   |   G16 med strålende innsats i Gothia Cup! →