G15 enkelt videre til semifinalen i regionscupen!

Sent søndag ettermiddag var det klart for kvartfinale i regionscupen mellom Asker og Gjelleråsen i G15-klassen. Gjelleråsen vant forrige runde med hele 16-3 mot BMIL, og var minst like store favoritter før denne kampen. Vi manglet riktignok tre sentrale spillere i Casper Lund-Bjerke, Petter Robøle og Even Rogne, men hadde til gjengjeld med oss en del spillere fra klubbens G14-lag som vi muligheten til å prøve seg i denne kampen!

HEGGEDALSHALLEN — Asker – Gjelleråsen 0-18 (0-10, 0-2, 0-6)

Allerede fra første sekund var det tydelig at det var klasseforskjell mellom lagene. Vi hadde ballen omtrent 95 prosent av tiden, og rullet bra på med tolv utespillere fra start. Etter noen litt trege åpningsminutter så løsnet det omsider etter 6:44 spilt, og derfra og fram til pause stoppet vi ikke før det stod hele 0-10 på måltavla i Heggedalshallen.

Resten av kampen kunne dermed bli spilt med lave skuldre der gutta fikk muligheten til å kose seg uten mas om diverse oppspill, forsvarsformasjoner og lignende. Da sluttsignalet gikk stod det 18-0 i vårt favør etter at lagets yngstemann, Marcus Bang Kragerud (13), scoret kampens siste mål tre sekunder før slutt!

Det var også moro at vår målvakt Rasmus Hyldgaard Kværnes holdt nullen. Han hadde riktignok ikke altfor mye å gjøre, men de få gangene vi slurvet bakover ble hjemmelagets forsøk stoppet. Offensivt var duoen Patrick Marigård (5+4) og Mattis Krüger (7+0) fremtredende på hver sin rekke med totalt 16 av lagets 33 poeng. Og spesielt sistnevnte viste seg tilliten verdig som kaptein under denne kampen.

7 MÅL FRA BACKPLASS: Kaptein Mattis Krüger Bernås ledet gutta til seier mot Asker. Foto: Jonas Neskvern

De øvrige lagene som er klare for semifinalene er Akerselva, Bækkelaget og Tunet. Det blir derfor spennende å se om vi kan klare å nå finalen i G15-klassen denne sesongen, noe vi ikke klarte forrige sesong da det ble stopp mot Sveiva i semifinalen.

← G17 utklasset Greåker!   |   Grei skuring for G16! →