Herrene yppet seg mot Slevik

Etter forrige helgs rekordtap mot Greåker var herrene ute etter å vise seg fra en helt annen side mot Slevik lørdag ettermiddag.

Med i troppen hadde man både Axel Wallgren og Hans Roar Wilhelmsen som manglet sist, i tillegg var Fabian Stensberg tilbake i kamptroppen for første gang denne sesongen etter å ha vært ute med skade siden i sommer.

Klikk her for kampside: Slevik – Gjelleråsen (07.12.19)

GRESSVIKHALLEN — Slevik – Gjelleråsen 8-6 (3-3, 3-2, 2-1)

Herrene fikk en tung start på kampen da Slevik tok ledelsen 1-0 allerede etter 1:24 spilt. Heldigvis klarte man å svare umiddelbart da Axel Wallgren fant veien til nettmaskene kun 33 sekunder senere. Slevik styrte det meste av spillet, men det var herrene som var effektive innledningsvis. Etter 6:55 tok herrene ledelsen ved Kjetil Bratland, før man etter halvspilt periode økte til 3-1 ved Axel (ass. Petter Ulven). Slevik tok time out umiddelbart etter scoringen og valgte blant annet å bytte målvakt.

Der Slevik sleit med å få spillet sitt til å sitte så viste herrene seg fra en helt annen side enn man gjorde forrige helg. Sindre Buraas var også et stolpetreff unna å øke ledelsen til 4-1, men i stedet var det Slevik som reduserte til 2-3 på et langskudd etter 16:01 spilt. To minutter før pause var lagene igjen like langt etter at Slevik omsatte et straffeslag i scoring. Dette ble også periodens siste mål, og lagene gikk dermed til pause på stillingen 3-3.

I 2. periode brukte Slevik kun 21 sekunder på å ta ledelsen 4-3. Herrene sleit med å skape de aller største sjansene offensivt og kun en god Tommy Fjeldaas mellom stengene holdt kampen jevn. Etter halvspilt periode kom imidlertid 5-3-målet, og Slevik hadde nå scoret fire mål på rad.

Heldigvis greide herrene å holde både moralen og innsatsen oppe, og fikk også uttelling da Gustav Karlsson (ass. Axel) reduserte til 5-4 etter 14:29 av perioden. Slevik svarte raskt og doblet ledelsen til 6-4 kun 56 sekunder senere, men herrene viste skikkelig fighter-vilje denne ettermiddagen og fikk en ny redusering før pause da Sindre Buraas scoret i sin fjerde kamp på rad (ass. Even Rogne). Herrene tapte imidlertid perioden 3-2 og var dermed ett mål bak før de 20 siste minuttene.

Stillingskrig

I 3. periode bar kampbildet tydelig preg av at det var viktige poeng å spille om for begge lag. Stillingen holdt seg uendret en god stund, men etter 13:31 av perioden kom omsider 7-5 for Slevik. Minuttet senere kom også 8-5, og det så nå svært vanskelig ut for herrene med tanke på å ta med seg poeng fra denne kampen.

Situasjonen ble heller ikke lettere da man fikk en 2 min-utvisning etter 16:04. Etter å ha holdt unna i nesten hele undertallet fikk Axel muligheten til å sette full fart mot vertenes mål. Alene gjennom ble han taklet stygt, og herrene fikk både straffeslag samtidig som Slevik fikk en 5 min-utvisning. Dessverre klarte ikke Kjetil å overliste hjemmelagets målvakt på straffeslaget, men herrene hadde fortsatt 2:11 på seg til å komme tilbake i kampen, hvorav 1:56 av dem var i overtall.

3 POENG MOT SLEVIK: Axel Wallgren var nok en gang svært delaktig offensivt for herrene. Foto: Tor Anders Dalland

Herrene forsøkte seg i spill 6 mot 4, men klarte ikke å redusere Slevik sin ledelse før det gjenstod 24 sekunder å spille. Målscorer var nok en gang Kjetil (ass. Gustav), men det ble dessverre kun stående igjen som et trøstemål. Det endte til slutt med 8-6-tap for herrene, men dette var definitivt et stort steg i riktig retning etter kampen mot Greåker, og med litt mer flyt i særlig 1. periode kunne man fort tatt med seg poeng herfra.

Dårlig statistikk i Gressvikhallen

Med lørdagens tap står herrene nå med 14 poeng etter 13 spilte kamper. Man forblir værende på 7. plass også etter denne runden, men har nå kun tre poeng å gå på med tanke på de siste sluttspillsplassene. Man må også vente en stund til før man får muligheten til å bryte tapsrekken i Gressvikhallen. Dette er en hall herrene ikke har tatt poeng i siden 12. november 2011 (seier 8-6), og kun en hederlig 6-5-seier i NM-sluttspillet 2015 har skygget over denne statistikken.

Frihelg før Tunet-kampen

Nå venter en uke uten kamper for herrene før man tar imot Tunet hjemme i Lihallen lørdag 21. desember. Det er naturlig nok siste kamp før juleferien, og vi satser på at herrene kan bygge videre på denne prestasjonen der!

← G15 vant målrik kamp i Skjeberghallen!   |   Simon Enqvist klar for Vålerenga →