Tre strake seire for G17!

Søndag ettermiddag tok G17-laget turen til Heggedalshallen for kamp mot Asker. Det var ventet å bli en tett kamp, men der Gjelleråsen nok var knappe favoritter basert på det lagene hadde prestert tidligere i sesongen. Gjelleråsen har virkelig funnet formen den siste tiden, og gikk inn til kampen med to strake seire (4-3 mot NOR 92 og 4-1 mot Sveiva). Spørsmålet var derfor om man kunne forlenge den seiersrekken denne søndagen?

HEGGEDALSHALLEN — Asker – Gjelleråsen 3-11 (2-4, 0-3, 1-4)

Vi fikk en kalddusj da Asker gjorde 1-0 allerede etter 25 sekunder spilt. Heldigvis klarte gutta å legge det bak seg umiddelbart og kun 43 sekunder senere utlignet Mattis Krüger til 1-1. Deretter fulgte scoringer av Even Rogne, Henrik Amundsen og Ådne Mellum, før Asker fikk med seg en redusering til 2-4 før pause.

Det var liten tvil om at vi hadde god kontroll på kampen. Vi hadde mye ball i laget og fikk etablert en rekke gode angrep mot etablert forsvar. Asker på sin side var egentlig kun farlige på kontringer, så for vår del handlet det om å ha balanse i laget mens vi angrep.

KOMBINERTE FOR 6 POENG: Ola Normann (1+1) og Even Rogne (2+2) bidro sterkt til at alle tre poengene ble med hjem til Nittedal. Foto: Ronny Neskvern

I 2. periode fortsatte dominansen og da Ådne satte 5-2 allerede etter 23 sekunder begynte man å skjønne hvilken vei dette skulle gå. Noen minutter senere scoret Henrik sitt andre for dagen, før Jørgen Sundquist la på til 7-2 etter 7:31 spilt av perioden. Resten av perioden endte målløs, og dermed gikk vi til siste pause med en femmålsledelse!

God kontroll i 3. periode

Asker lagde litt spenning igjen i kampen ved å redusere til 3-7 tidlig i 3. periode, men derifra og ut handlet det meste om oss. Scoringer av Even Holm, Henrik Amundsen, Even Rogne og til slutt Ola Normann gjorde at vi kunne ta med oss alle tre poengene hjem til Nittedal etter seier 11-3. Dette var en svært solid gjennomføring av gutta, og nå står vi med tre strake seire i G17 Elite før vi tar imot Greåker hjemme i Lihallen lørdag 14. desember.

← Simon Enqvist klar for Vålerenga   |   Blytungt mot Greåker →