Nedtur mot Tunet

Lørdag formiddag fikk G17 Elite besøk av Tunet «hjemme» i Rotneshallen. Etter seier i åpningskampen mot Ull/Kisa gikk man inn til kampen med god selvtillit, og hadde håp om et godt resultat mot forrige sesongs norgesmestere i aldersklassen.

ROTNESHALLEN — Gjelleråsen – Tunet 0-5 (0-2, 0-3, 0-0)

Kommentar fra kampen:

Tunet gikk ut i et høyt tempo og tok også ledelsen allerede etter 1:21 spilt av perioden. Vi sleit med å spille oss ut av deres høye press innledningsvis noe som resulterte i svært mange balltap i midtsonen. Etter 8:03 kom også 2-0-scoringen til Tunet.

Minuttet senere fikk vi muligheten i overtall, men til tross for et par store sjanser greide vi ikke å redusere Tunets ledelse. Etter overtallet kom vi oss imidlertid betydelig bedre med i kampen, og den siste halvdelen av perioden var langt bedre enn den første fra vår side. Dessverre pådro vi oss en utvisning med 1:42 igjen av perioden, men greide å holde unna før pause.

Totalt sett en svak periode av oss der vi særlig de første ni-ti minuttene sleit med å få spillet vårt til å sitte.

2. periode startet med at vi holdt unna de siste 18 sekundene av utvisningen, men vi greide dessverre ikke å bygge videre på det utover i perioden. Etter 5:17 scoret Tunet sitt tredje mål for dagen og dermed 0-3 på måltavla.

De ti neste minuttene skjedde det ikke altfor mye, før Tunet økte til 4-0 etter 15:35. Kun 26 sekunder senere kom også gjestenes femte mål i kampen, og nå så hadde vi en nærmest umulig oppgave før 3. periode.

En periode hvor vi sleit med produsere sjanser framover. Vi produserte kun 11 avslutninger totalt denne perioden, mens Tunet endte til sammenligning opp med 21.

Det ble foretatt noen justeringer på rekkene før 3. periode i håp om å få en positiv reaksjon fra gutta. Med ingenting å tape var det nå betydelig bedre intensitet i spillet vårt, og vi greide til tider å holde et veldig bra trykk mot Tunets mål. Men som tidligere i kampen sleit vi med å omsette sjansene våre, men vi holdt i det minste tett bakover denne perioden.

Rundt halvveis i perioden fikk vi også muligheten i spill 5 mot 3 i 1:42, men heller ikke der greide vi å overliste Tunets målvakt. Perioden endte til slutt uten scoringer og dermed var det Tunet som kunne ta med seg en fortjent seier fra denne kampen.

Totalt sett en god siste periode, men vi fikk dessverre ikke ballen i mål denne perioden heller. Den totale skuddstatistikken viser 46-52 til Tunet, så resultatet juger nok litt i så måte.

Suverene serieledere

Med tap i denne kampen står vi nå med tre poeng etter to spilte kamper i G17 Elite. I neste kamp venter Sveiva i Rommenhallen, og der bør vi ha gode muligheter for tre poeng. Når det gjelder Tunet så er de det eneste laget som ikke har avgitt poeng så langt denne sesongen, og står med imponerende 29-3 i målforskjell etter tre kamper. Sveiva tapte sin kamp 14-2 mot Tunet, mens Greåker tapte hele 10-1. Det er med andre ord Tunet som er laget å slå denne sesongen.

// Jonas Neskvern

← Vant etter straffer i Rolvsøyhallen!   |   Snudde til seier i Kringsjåhallen! →