Yngste målscorere for Gjelleråsen!

Herrene fikk en solid opptur da Harstad ble slått hele 16-6 i Rommenhallen søndag ettermiddag. Kampen i seg selv var kanskje ikke veldig spennende, men det er riktignok noen av herrenes spillere som kan se tilbake på noe helt spesielt fra denne kampen.

Les også: Storseier mot Harstad!

Yngste målscorere for Gjelleråsen
I snart ni år har Robin Norstrøm sin rekord som klubbens yngste målscorer i Eliteserien stått uberørt. Robin scoret sitt første Eliteserie-mål 16 år og 47 dager gammel da herrene slo NOR 92 11-4 i Solberghallen 16. november 2010. Nærmeste spiller til å slå den rekorden var Victor Hammervold-Jashari i 2012 da han scoret borte mot Harstad, 16 år og 89 dager gammel.

ENDRINGER PÅ LISTEN: Yngste målscorere.

Men søndag 22. september ble omsider Robin sin rekord slått. Allerede etter 28 sekunder i kampen mot Harstad fant Even Rogne veien til nettmaskene og ble med det herrenes yngste målscorer i Eliteserien i en alder av kun 15 år og 50 dager. Og som om ikke det var nok så fulgte en annen 15-åring, Petter Robøle, opp med å score sitt første Eliteserie-mål etter kun 11:24 spilt av kampen. Dermed fikk ikke klubben bare sin første 15-åring på scoringslisten, men faktisk to forskjellige spillere i samme kamp!

SCORET SITT FØRSTE MÅL I ELITESERIEN: Even Rogne. Foto: Tor Anders Dalland

Ikke overraskende
At det ble akkurat disse to spillerne som skulle toppe denne listen er ikke veldig overraskende. Even har vært en dominerende spiller i de aldersbestemte klassene i mange sesonger allerede, og som 14-åring tronet han øverst på poengstatistikken for Gjelleråsen i både G15 Elite med 31 poeng (16+15) på elleve kamper og i G17 Elite med 18 poeng (9+9) på ni kamper. Denne sesongen åpnet han med tre mål og én målgivende da G17-laget slo Ull/Kisa 7-4 i serieåpningen.

Les mer: Sterk seier mot Ull/Kisa!

Også Petter har i flere sesonger vist seg som en spiller med evne til å produsere poeng. Fra sin backposisjon ble det hele 20 poeng (8+12) på tolv kamper i G15 Elite forrige sesong, mens han i G17-serien gjorde 6 poeng (2+4) på ti kamper. Det blir spennende å følge utviklingen til disse to gutta i årene fremover, og forhåpentligvis er dette bare begynnelsen på noe stort!

ÅPNET MÅLKONTOEN I ELITESERIEN: Petter Robøle. Foto: Tor Anders Dalland
← Nådde ikke helt opp mot Tunet   |   Storseier mot Harstad! →