J15 til topps i Tigers Cup!

[/av_heading]
[/av_one_full]

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

Publisert 18.03.19 | Jonas Neskvern

MJØNDALSHALLEN — Denne helgen ble det spilt Tigers Cup i Nedre Eiker, Buskerud. Turneringen har i mange år vært en attraktiv turnering for de aldersbestemte lagene i klubben, og stort sett hver eneste sesong stiller GIF med lag i flere aldersklasser. De siste sesongene har det riktignok ikke lyktes helt i utslagsrundene for noen av våre lag, men den trenden snudde endelig i årets utgave.

I Jenter 15-klassen tok GIF seg nemlig greit videre til søndagens semifinaler der de møtte Ull/Kisa i Ekneshallen. I den kampen viste GIF-jentene seg som det beste laget og vant til slutt 3-1. Jentene var dermed klare for finale mot BMIL i Mjøndalshallen. Det skulle vise seg å bli en spennende finale der GIF-jentene til slutt gikk seirende ut med sifrene 3-2. Jentene sikret dermed klubbens første seier i Tigers Cup siden 2013 – den gangen var det 1997-årgangen som slo Sarpsborg 5-3 i finalen i klassen Gutt – spillere født 1997/98.

Med helgens triumf kan man vel også si at jentene er i rute før NM-puljespillet i J15-klassen 30.-31. mars i Ekeberghallen og Høyenhallen. Flere av jentene skal for øvrig også i aksjon under J17-NM i Høyenhallen 23.-24. mars. Vi gratulerer både spillere og støtteapparatet med seieren og ønsker de lykke til med NM-puljespillene de neste to ukene!

[/av_textblock]

← G17 spiller NM-puljespill denne helgen   |   Sesongen er over for herrene →