Ny nedtur for herrene

[/av_slide_full]

[/av_slideshow_full]

Publisert 09.03.19 | Jonas Neskvern

Etter at herrene tapte onsdagens kamp 9-13 var man ute etter revansje da man reiste til Sandnes fredag ettermiddag for kamp 2. Herrene har aldri før snudd en best av fem-serie etter å ha tapt 1. kamp, men den statistikken må altså brytes i år dersom man skal ta seg videre til semifinalene.

HANAHALLEN (2. KAMP) — Til fredagens kamp manglet man to av lagets viktigste spillere i Olav Falkeid og Mads Rongsjord. Duoen bidro med 7 poeng til sammen i 1. kamp, så det var derfor viktig for herrene at andre spillere kunne stå fram offensivt. En som tok det ansvaret tidlig var Erlend Bjerknes. Etter å ha gått målløs av banen i kamp 1 brukte han kun 2:14 på å sende herrene i ledelsen i kamp 2. Etter 11:44 var han frampå nok en gang, og herrene ledet dermed 2-0. Stillingen holdt seg helt til pause og herrene kunne dermed gå til pause to mål foran!

I 2. periode tok det kun 42 sekunder før Robin Norstrøm økte ledelsen til 3-0. Også for Robin var dette første mål i årets sluttspill, og nå hadde herrene virkelig kampen i sine egne hender. Etter 9:26 fikk imidlertid Sandnes sin første scoring for dagen, og kun 14 sekunder (!) senere kom også 2-3. Det var dermed full spenning igjen i kampen, og det kun i løpet av 14 sekunder. Resten av perioden forble uten scoringer, så herrene kunne igjen gå til pause i ledelsen.

Sandnes sin fryktede førsterekke hadde stått bak begge scoringene til vertene så langt og brukte kun 2:02 av 3. periode på å utligne til 3-3. Fem minutter senere kom også 4-3-scoringen til hjemmelaget, og GIF hadde dermed gitt fra seg en 3-0-ledelse. Heldigvis klarte herrene å stoppe Sandnes sin scoringsrekke da Petter Ulven utlignet etter 11:43. Med åtte minutter igjen var det liten tvil om at den neste scoringen fort kunne bli avgjørende for kampen, og dessverre for GIF var det Sandnes som gikk opp i ledelsen 5-4 da det gjenstod 4:58 av 3. periode. Herrene klarte aldri å svare på det målet, og dermed måtte man nok en gang se seg slått av rogalendingene.

Sandnes tar dermed med seg en ledelse på 2-0 i kamper før lagene møtes til kamp 3 i Lihallen allerede lørdag ettermiddag. Herrene er nå avhengige av å vinne tre strake kamper for å ta seg videre fra denne kvartfinaleserien. En vanskelig, men langt fra umulig oppgave!

Neste kamp (NM-sluttspill):
Hjemme mot Sandnes – Lørdag 9. mars (17:00)
[/av_textblock]

← G17 slo seriemesterne!   |   Herrene skuffet i 1. kamp →