Tredje strake for herrene!

[/av_heading]
[/av_one_full]

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

Publisert 16.02.19 | Jonas Neskvern

Med borteseire over Sandnes (5-4) og Bækkelaget (10-2) var herrene ute etter å forlenge seiersrekken til tre kamper da Fredrikstad kom på besøk til Lihallen lørdag ettermiddag. Før kampen lå herrene på 3. plass på tabellen med 39 poeng, mens gjestene fra Østfold befant seg på 11. plass med kun 12 poeng. Det var med andre ord liten tvil om at GIF var klare favoritter før dette oppgjøret, men vi husker godt at Fredrikstad har vunnet de to foregående sesongene i Lihallen, og i høst sleit GIF seg til en 5-3-seier i Rolvsøyhallen (Seks strake seire!).

LIHALLEN — Det skulle ta nesten ti minutter før de 89 fremmøtte i Lihallen fikk se kampens første scoring. Mads Rongsjord scoret fire mål mot Bækkelaget sist helg og fortsatte scoringsformen denne helgen ved å sende herrene i ledelsen 1-0. Den ledelsen holdt imidlertid kun i 1:20 da Fredrikstad kriget inn det som skulle vise seg å bli deres eneste scoring denne ettermiddagen. Herrene lot seg heldigvis ikke påvirke av utligningsmålet for fire minutter senere var man tilbake i ledelsen igjen da Daniel Johansen scoret sitt første mål for sesongen!

Etter en forholdsvis jevnspilt 1. periode skrudde herrene opp tempoet noen hakk i midtperioden. To scoringer av Olav Falkeid sørget at stillingen nå var 4-1, og da Thomas Aas økte ledelsen til 5-1 med ett sekund igjen av perioden var kampen i realiteten avgjort. Fredrikstad stod nemlig med kun fire poeng på ni bortekamper før lørdagens kamp (0-2-0-7), så det var derfor helt utenkelig at de skulle klare å komme tilbake igjen i dette oppgjøret.

Med en firemålsledelse å gå på før 3. periode og en ny kamp på søndag mot Harstad i baktankene, gjorde herrene kun det de trengte de siste 20 minuttene. Perioden endte derfor 0-0, og det er første gang denne sesongen at herrene spiller en målløs periode. En del av æren for at perioden forble målløs må gis til målvakt Tommy Fjeldaas som reddet et straffeslag tidlig i perioden. Kampen endte dermed 5-1 og GIF er nå oppe i 42 poeng med tre kamper igjen å spille i Eliteserien.

Vi minner om at det denne helgen også spilles kamp mot Harstad søndag ettermiddag. Dette er GIF Fighters sin kamp nummer 300 i Eliteserien for menn etter at man slo seg sammen med Holum før sesongen 2005-06. Med tre poeng i den kampen vil avstanden ned til Slevik på 4. plass øke til fem poeng, så det er mye på spill da også!

Neste kamp:
Hjemme mot Harstad – Søndag 17. februar (14:00)
[/av_textblock]

← Full kontroll mot Harstad!   |   G17 klare for NM-puljespill →