Tilbake på tredjeplass!

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

Publisert 11.02.19 | Jonas Neskvern

Etter at Slevik slo NOR 92 8-5 på onsdag var Herrer Elite ute etter å ta tilbake tredjeplassen lørdag ettermiddag. Motstander var tabelljumbo Bækkelaget som fortsatt har til gode å vinne en kamp på hjemmebane denne sesongen (0-1-8 før denne kampen). GIF på sin side stod med tre strake seire på bortebane og var naturlig nok store favoritter før kampen.

BÆKKELAGSHALLEN — Det tok kun 1:01 av kampen før herrene tok ledelsen. Dette skulle etter hvert vise seg å bli en ledelse man ikke ga fra seg, og da sluttsignalet gikk etter 60 minutter viste måltavla hele 2-10. Den totale skuddstatistikken forteller sitt om styrkeforholdet mellom lagene, og i tillegg til å vinne kampen vant også herrene samtlige tre perioder!

Kampens store spiller var Mads Rongsjord med sine 5 poeng (4+1). En annen spiller som bidro med poeng var Kasper Styffe som både scoret sitt første og andre mål i Eliteserien. Det var likevel målvakt Tommy Fjeldaas som stakk av gårde med bestemannsprisen denne kampen etter å ha reddet 16 av 18 skudd fra hjemmelaget.

Samtidig som herrene spilte i Bækkelagshallen møttes Slevik og Sveiva i Gressvikhallen. I den kampen vant Sveiva 8-3 og dermed er GIF nå to poeng foran Slevik med én kamp mindre spilt. Kommende helg venter dobbeltkamp i Lihallen mot Fredrikstad og Harstad. Med full pott i de to kampene ser ting svært lyst ut med tanke på tredjeplassen til slutt. Søndagens kamp mot Harstad er for øvrig GIF Fighters sin kamp nummer 300 i Eliteserien for menn etter at man slo seg sammen med Holum før sesongen 2005-06.

Neste kamp:
Hjemme mot Fredrikstad – Lørdag 16. februar (16:30)
[/av_textblock]

← G17 klare for NM-puljespill   |   G17 klare for finale i regionscupen! →