Seks strake seire!

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

Publisert 07.11.18 | Jonas Neskvern

Med fem strake seire i bagasjen var det ingen tvil om at herrene var favoritter før møtet med Fredrikstad tirsdag kveld. Til tross at Fredrikstad befant seg helt nede på 11. plass før oppgjøret var dette ventet å bli en vanskelig kamp for GIF. Fredrikstad vant nemlig begge oppgjørene innbyrdes forrige sesong, og herrene hadde derfor mye å revansjere i dette oppgjøret.

ROLVSØYHALLEN — Herrene hadde scoret først i de seks foregående kampene og fortsatt den trenden ved å ta ledelsen 1-0 etter et selvmål før to minutter var unnagjort. Til tross for det tidlige ledermålet holdt perioden seg jevnspilt, og til pause stod det 2-2. Midtperioden fortsatte i samme spor som den første med få skudd og sjanser. Periodens eneste mål ble scoret av hjemmelaget, og dermed var herrene bakpå med 2-3 før de siste 20 minuttene.

I forkant av 3. periode gjorde GIF noen justeringer på laget, og fikk raskt betalt da Kjetil Bratland utlignet til 3-3 i periodens første spilleminutt. GIF var nå det førende laget, men scoringene lot vente på seg. Kampen beveget seg etter hvert inn i det som føltes som første målet vinner, og med i underkant av fire minutter igjen å spille fant Mads Rongsjord omsider veien til nettmaskene. Fredrikstad svarte med å ta ut målvakten til fordel for spill 6 mot 5, men det resulterte bare i at Rongsjord fikk æren av å sette 5-3 i tomt bur!

Med tre poeng i Rolvsøyhallen har herrene et godt grep om 3. plassen før Slevik venter i neste kamp. Oppgjøret mot Fredrikstad var på ingen måte en overlegen seier fra herrene, og med litt marginer imot kunne fort Fredrikstad fått uttelling på et par av sine 4-5 stolpeskudd i løpet av kampen. I motsetning til tidligere sesonger greier herrene nå å vippe disse jevne kampene i sitt favør, og det vises godt om man tar en titt på tabellen.

Neste kamp

Hjemme mot Slevik – Lørdag 17. november (16:30)
[/av_textblock]

← Aktivitetsserie i Lihallen   |   Enkel seier i Lihallen! →