Ekestubbe er klar!

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

29.05.18 | Jonas Neskvern

I dag har vi gleden av å offentliggjøre enda en ny signering. Den svenske backen Victor Ekestubbe har signert en toårskontrakt med GIF Fighters etter å ha spilt de tre siste sesongene i Sveiva. Totalt har det blitt åtte sesonger i Eliteserien for 32-åringen, som også har vært innom både Nor 92, Haugerud, Grei og Bækkelaget i Norge.

På poengstatistikken står han med totalt 89 poeng (24+65) i Eliteserien, i tillegg til 10 poeng (1+9) i sluttspillet.

Paul André Hermansen: – En rutinert spiller som vil tilføre oss masse kunnskap, og er en veldig fin type å ha i et lag.

«Hansa» Wilhelmsen: – Solid spiller med ekstremferdigheter, og da tenker jeg på pasningsspill og teknikk. Hans største svakhet er duellspillet, men det skal vi bruke mye tid på fram mot seriestart. Gjelleråsen kan glede seg til å se denne mannen i grønt.

Olav Falkeid: – Glad for å få inn Ekestubbe, en spiller som gir oss mer lederskap og rutine. Veldig god taktisk og teknisk. Bra signering for oss.

Her kan du lese hva Ekestubbe selv hadde å si til gif-fighters.no om overgangen:

– Hvorfor falt valget på akkurat GIF?

– GIF har mye spennende på gang og de presenterte en klar plan for både laget og til meg som spiller som virket veldig spennende. I tillegg er det litt ekstra kult å få dele garderobe med Petter Ulven igjen.

– Hva kan du bidra med i laget?

– Forhåpentligvis bidrar jeg med den rutinen og erfaringen jeg har som både spiller og leder. Jeg er en rolig og ballsikker spiller som lever på teknikk og spilleforståelse. Utenfor banen så håper jeg å bidra med glede og harmoni.

– Hva tenker du om det GIF har på gang?

– Det er veldig spennende og jeg ser fram til å få være med å bidra så mye som mulig. Jeg tror det kommer til å bli veldig bra etter hvert, og det føles som at alle spillerne og lederne er veldig motiverte for å gjøre det så godt som mulig.

– Hva er dine ambisjoner som innebandyspiller?

– For meg er det viktigste at laget gjør det bra, så min oppgave blir å hjelpe laget på en best mulig måte. Så uansett hvilken rolle jeg får så er det viktigste å gjøre det 100 prosent ordentlig. Jeg ønsker å hjelpe laget til å nå en topp 4-plassering og virkelig være med å vise at vi vil spille en semifinale.
[/av_textblock]

← Aas gjør comeback!   |   Nordli har signert! →