Nordli har signert!

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

27.05.18 | Jonas Neskvern

Vi har gleden av å offentliggjøre at enda en tidligere GIF-spiller nå er tilbake i klubben. Andreas Nordli har nemlig signert en kontrakt på 1+1 år for GIF Fighters etter tre sesonger i andre klubber. 21-åringen var i klubben sesongen 2014-15, men har senere vært innom både Sveiva og Akerselva i Norge før han dro til Sverige forrige sommer.

Oppholdet i Sverige startet i Wibax Patriots, som spiller i Norra Alsvenskan, før han tok turen videre til KAIS Mora (Divisjon 1) etter halvspilt sesong. I KAIS Mora gjorde han det veldig bra med en redningsprosent på imponerende 86 %. Nordli var også en del av det norske U19-landslaget som spilte VM i 2015. Der ble det fire kamper og en redningsprosent på 82,05.

Paul André Hermansen: – Nordli er en veldig god keeper, som jeg mener bør være med i landslagsdiskusjonen.

«Hansa» Wilhelmsen: – En ung keeper som besitter seriens høyeste nivå, men har manglet å vise jevnheten. Dette har nok noe å gjøre med en del klubbytter de siste årene.

Her kan du lese hva Nordli selv hadde å si til gif-fighters.no om overgangen:

– Hvorfor falt valget på akkurat GIF?

– Jeg har stor tro på at GIF kan klare topp 4 allerede neste sesong. Foran sesongen har vi forsterket oss, mens andre klubber har tapt seg. Jeg gleder meg veldig til å spille i GIF igjen, og håper at jeg kan bidra til å sikre oss en topp 4-plassering.

– Hva tenker du om det GIF har på gang?

– Det GIF har på gang nå er veldig spennende. Det å få inn Hansa som sportssjef tror jeg blir bra, og han kommer til å legge ned mye tid og energi for at vi skal få best mulig forutsetninger for å nå være mål.

– Hva tenker du om neste sesong?

– Til neste sesong håper jeg jo å bidra til at vi gjør det bedre enn årets sesong både i serien og sluttspillet, men vi er avhengige av alle for at det skal gå.

TILBAKE I GIF: Her er Nordli i aksjon under sin forrige periode i klubben

[/av_textblock]