«Hansa» er tilbake i GIF

[/av_slide_full]

[/av_slideshow_full]

26.05.18 | Jonas Neskvern

Vi har gleden av å informere om at Hans Roar Wilhelmsen har takket ja til å komme hjem igjen til GIF Fighters. «Hansa» har som de aller fleste vet spilt store deler av sin karriere i Gjelleråsen/Holum før han dro til Akerselva etter sesongen 2014-15. I Akerselva ble det altså tre sesonger før han nå velger å returnere til Lihallen igjen. Det er imidlertid ikke som spiller «Hansa» skal ha sitt hovedfokus fremover. Han skal nemlig bidra i en rolle som sportslig leder i klubben.

I sin forrige periode i klubben var han med på en rekke NM-finaler med både Holum og Gjelleråsen, i tillegg til å spille VM for A-landslaget i 2012. I løpet av 16 sesonger i Eliteserien står «Hansa» med 295 poeng (143+152), i tillegg til 67 poeng (47+20) i NM.

NESTEN 300: «Hansa» har 16 strake sesonger med poeng i Eliteserien

Vi ønsker «Hansa» lykke til i sin nye rolle, og her kan du lese hva han hadde å si til gif-fighters.no om sin nye rolle:

– Hvordan blir det å komme tilbake til GIF?

– Jeg kommer bokstavelig talt hjem igjen. Jeg har jo spilt 15 sesonger tidligere i GIF/Holum, så jeg føler meg fortsatt veldig knyttet til klubben. Da telefonen kom var valget derfor enkelt.

– Hvilken rolle kommer du til å ha i klubben nå?

– Jeg skal ha det sportslige ansvaret i klubben. Jeg vil bidra med å styre klubbens satsing slik at den står i stil med ambisjonene. GIF har klare ambisjoner om å etablere seg i toppen og det er utrolig mye spennende på gang. Klubben går nå aktivt inn med betydelige ressurser for å ta steget opp i toppen allerede neste sesong. GIF skal nå kombinere en elitesatsing og breddesatsing. Det betyr i praksis at klubben legger opp til en modell som legger til rette for unge lovende spillere å utvikle seg gjennom. Dette miljøet blir skapt gjennom en kultur som skal bygge på ambisjoner, så vi må da strukturere modellen fra topp til bunn i organisasjonen. Nå holder vi på med å finne en blanding mellom sultne talenter og etablerte eliteseriespillere, som alle har ambisjoner om å vinne hver duell!

– Hva tenker du om spillerstallen slik den ser ut nå?

– Per dags dato ser troppen solid ut. Det er et par spillere som har valgt å takke nei til satsingen, men slik er det når vi øker treningsmengden med to ekstra økter i uka. Vi har også noen sterke nysigneringer på plass som vil bli presentert i løpet av de nærmeste dagene. Dette er spillere som kommer til å være med på å gjøre GIF til et spennende lag å følge neste sesong.

– Hva er målet for neste sesong?

– Målet med sesongen er å slå fjorårets plass i serien (6. plass), og bygge laget opp mot NM-sluttspillet. Vi kjører og ruller på med alle vi kan, og i NM stiller man alltid opp for å vinne.

– Til slutt: Hva betyr dette for din aktive karriere som spiller?

– Jeg skal trene med laget og jeg vil fortsatt være aktiv, men siden jeg snart får et nytt familiemedlem, så kan jeg ikke si at jeg har tiden som må til for å komme opp på nivået jeg ønsker. Jeg er derimot supergira på prosjektet vi har satt i gang med, og jeg tror at jeg kan bidra med min erfaring til å heve unggutta opp på et nivå de ikke trodde var mulig!

TILBAKE I GIF: Her er «Hansa» under NM-finalen i 2011 (bildet er lånt fra innebandy.no)

[/av_textblock]

← Nordli har signert!   |   Olav Falkeid tatt ut til landslagssamling →