Olav er tilbake!

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

05.05.18 | Jonas Neskvern

Til tross for at sesongen er over så skjer det mye rundt om i klubbene om dagen. Vår siste gladnyhet er at Olav Ansnes Falkeid har valgt å komme hjem igjen til Norge og GIF Fighters etter en sesong i Umeå City. Før oppholdet i Sverige stod Olav med 62 poeng (28+34) i Eliteserien, i tillegg til 7 poeng (6+1) i NM. Det er liten tvil om at dette er en spiller som vil bli svært viktig for klubben fremover, og samtidig tar han med seg mye lærdom fra sesongen i Allsvenskan.

Paul André Hermansen er naturlig nok svært positiv til signeringen av Olav, og hadde følgende å si om 20-åringen:

– En klassespiller, som har et vanvittig potensiale. Han kan bli en av Eliteseriens beste spillere allerede i år, og han har vokst en del som person det siste året. Veldig fornøyd med at han valgte oss.

Olav selv har stor tro på prosjektet klubben har på gang, og nedenfor kan dere lese hva han hadde å si til gif-fighters.no om overgangen.

– Hvordan har året i Sverige vært?

– Det har vært et veldig bra år, og jeg har tatt mye lærdom som person både på og utenfor banen.

– Hvorfor falt valget på akkurat GIF når du først tok turen hjem? Var det andre interessante tilbud?

– Ja, jeg fikk noen henvendelser fra andre klubber også, men jeg har i bunn og grunn hjerte i klubben, og vil være med på prosjektet som Paul har satt i gang her!

– Hva tenker du om det GIF har på gang nå, og hva er målet fremover?

– Målet blir jo å strekke seg opp til topp 4, og få hjemmebanefordel i sluttspillet allerede neste sesong. Fremover er det at GIF blir et lag som kan ta NM-gull om rundt tre år.

– Du gjorde 37 og 24 poeng i Eliteserien sist du var her, så hva kan vi forvente av deg nå?

– Det blir selvsagt høyere forventninger fra de rundt, og av meg selv. Men selv om rollen min her blir å gjøre poeng så har jeg ingen bestemte mål.

– Hva er dine ambisjoner videre som innebandyspiller, og hva tenker du om landslaget?

– Jeg sikter på en plass i troppen til VM i Praha (spilles i desember). Ellers har jeg ambisjoner om å utvikle meg selv og GIF som klubb. Målet da er at vi skal være best hele tiden, men landslaget er så klart et stort mål det også.

KLARE FOR GIF: Her ser vi både Andreas Lindberg og Olav Falkeid i aksjon (21.01.17)

[/av_textblock]

← Olav Falkeid tatt ut til landslagssamling   |   Årets første signering er klar! →