G19 spiller NM i Nesøyahallen

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

12.04.18 | av Jonas Neskvern

G19 skal denne helgen spille om en plass i NM-finalen i Ekeberghallen 22. april. I helgens puljespill i Nesøyahallen deltar åtte lag fordelt i to puljer. De to beste lagene fra hver pulje går videre til søndagens semifinaler.

G19-laget har et klart mål om å spille en NM-finale, men da må man først og fremst ta seg videre fra puljespillet på lørdagen. GIF har havnet i pulje B sammen med Kolnes, Sveiva og Vågsbygd, og dette er tre lag man på papiret skal ha gode muligheter mot. Den største utfordringen i puljespillet blir som alltid den korte kamptiden (2×20 min), så det blir viktig å være med fra start av i alle kampene.

Dersom laget tar seg videre til en semifinale venter mest sannsynlig Fredrikstad eller Sarpsborg på motsatt side. Dette er to lag man har slått i seriespillet denne sesongen, men i en NM-semifinale er ingen ting avgjort på forhånd!

GIF sine kamper:

[/av_textblock]