Herrene tok sin tredje strake seier!

[/av_heading]
[/av_one_full]

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

07.01.18 | av Jonas Neskvern

LIHALLEN — Herrene startet året med seier, og har nå vunnet tre kamper på rad.

GIF Fighters vs Bækkelaget 5-2 (4-0, 0-1, 1-1)

Mål: Erlend Bjerknes, Eivind Brandeggen, Tommy Midtsveen, Mads Rongsjord, Petter Ulven

Assist: Thomas Zaal (2), Erlend Bjerknes, Tommy Midtsveen, Mads Rongsjord

Skuddstatistikk: 24-26

Etter å ha avsluttet 2017 med borteseire over Sandnes og Haugerud var Bækkelaget årets første motstander for herrene. Det skulle raskt vise seg å bli en komfortabel seier for GIF, som dermed forlenget seiersrekken til tre kamper!

Tommy Midtsveen sendte herrene i ledelsen allerede i kampens første spilleminutt, før scoringer av Petter Ulven, Erlend Bjerknes og Eivind Brandeggen gjorde at GIF ledet hele 4-0 etter 1. periode. Skuddstatistikken viste hele 11-2, så det var tydelig at GIF dominerte denne perioden. De to siste periodene var det Bækkelaget som vant 2-1, men det gjorde ingen ting ettersom herrene hadde fire mål å gå på etter en solid 1. periode. Mads Rongsjord scoret for øvrig herrenes siste mål i kampen.

Petter Ulven forlenget sin poengrekke til seks kamper (3+3) med sin 2-0-scoring i 1. periode, mens Tommy Midtsveen ble kåret til GIFs beste spiller etter 2 poeng (1+1). Philip Rudningen startet sin andre kamp på rad, og det endte med 24 redninger og en redningsprosent på hele 92,3.

Vi tar med oss at Robin Norstrøm gjorde sin sesongdebut i denne kampen, mens Björn Lundgren var tilbake i aksjon etter å ha stått over fem kamper på grunn av skade.

Neste kamp

Hjemme mot Akerselva lørdag 13. januar (kl. 16:30)
[/av_textblock]

← Gothia Cup 2018   |   Kommende kamper: Uke 1 →