Herrene tapte for Sarpsborg

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

26.11.17 | av Jonas Neskvern

LIHALLEN — Herrene ledet 2-0, men Sarpsborg snudde kampen og tok med seg alle poengene hjem fra Lihallen.

GIF Fighters vs Sarpsborg 4-6 (2-1, 1-2, 1-3)

Mål: Erlend Bjerknes (2), Eivind Brandeggen, Thomas Zaal

Assist: Victor Hammervold-Jashari (2), Mads Rongsjord, Petter Ulven

Skuddstatistikk: 35-39

Etter en strålende start på 1. periode klarte ikke herrene å holde unna for Sarpsborg utover i kampen. GIF presset gjestene høyt allerede fra første duell, og fikk også uttelling etter scoringer av Eivind Brandeggen og Erlend Bjerknes. Både Eivind og Erlend har dermed gjort mål i tre kamper på rad. Sarpsborg kom seg imidlertid tilbake i kampen, og med mål etter henholdsvis straffeslag og overtall hadde de snudd kampen til 2-3 mot slutten av 2. periode. Herrene svarte rett fra den påfølgende duellen, og debutant Thomas Zaal banket inn utligningen med sitt første i GIF-drakta!

Det stod dermed 3-3 før 3. periode, men der var Sarpsborg det mest effektive laget. Det er ingen tvil om at mangelen på uttelling i særlig overtall kostet herrene poeng denne kampen. Gjestene pådro seg hele ti utvisningsminutter i løpet av kampens tolv siste minutter, men GIF klarte ikke å utnytte dette før på stillingen 3-6. Herrene måtte igjen klare seg uten Sindre Buraas, Björn Lundgren og Anders Mellum på grunn av skader, og dette er spillere som har fått mye tid i overtall så langt denne sesongen.

Victor Hammervold-Jashari ble kåret til GIFs beste spiller, og noterte seg i tillegg for to målgivende pasninger.

Neste kamp

Hjemme mot Slevik onsdag 29. november (kl. 19:30)
[/av_textblock]

← G19 feide over Bækkelaget   |   Kommende kamper: Uke 47 →