G15 med sesongens første seier!

[/av_heading]
[/av_one_full]

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

04.11.17 | av Jonas Neskvern (trener G15)

MJØNDALSHALLEN — Etter tre strake tap i sesongåpningen løsnet det endelig for Gutter 15 fredag kveld. NOR 92 ble slått med ett mål i det som var en svært spennende kamp gjennom 60 minutter.

NOR 92 v GIF Fighters 6-7 (3-2, 3-3, 0-2)

Mål: Henrik Amundsen (4), Even Holm (2), Kevin Solbakken

Assist: Even Holm, Ådne Mellum, Kevin Solbakken, Sivert Øisetkjølen

Skuddstatistikk: 24-21

Allerede etter tre minutter av kampen pådro vi oss en utvisning for feil bytte. Denne tominuttersperioden vant vi 1-0 etter at Henrik Amundsen fosset fra hele NOR 92s forsvar og satte ballen sikkert i lengste kryss. NOR 92 fikk etter hvert med seg en utligning, før Henrik sendte oss tilbake i ledelsen igjen etter ti minutter. Det så ut til at gutta skulle klare å holde på ledelsen til pause, men i sluttminuttene scoret vertene to ganger i løpet av 13 sekunder.

I 2. periode var det NOR 92 som scoret først. Vi lå dermed under 4-2, men gutta holdt heldigvis motet oppe. Tre scoringer på rappen (to av Even Holm og én av Henrik) sendte oss i ledelsen for tredje gang i kampen. Dessverre hang vi ikke med da spillet ble satt i gang igjen, så NOR 92 fikk utligne til 5-5 bare sekunder senere. Like før pause hadde hjemmelaget snudd kampen igjen, og vi avsluttet perioden med å pådra oss en ny utvisning.

Etter at undertallsrekka gjorde jobben igjen så det ut til at hele laget fikk «ny energi». Først utlignet Kevin med et flott skudd fra distanse, før Henrik scoret sitt fjerde mål i kampen kun 29 sekunder senere. Resten av kampen ble etter hvert en forsvarskrig for å holde på ledelsen. Midtveis i perioden pådro vi oss vår tredje utvisning, men nok en gang stod undertallet strålende etter god hjelp fra stolpene, samt flere strålende redninger av Kenneth. Sluttminuttene ble svært hektiske, men denne gangen var det vi som dro det lengste strået. I tilsvarende oppgjør forrige sesong utlignet NOR 92 til 4-4 med ti sekunder igjen, så det var derfor ekstra morsomt å holde unna denne gangen!

Idet sluttsignalet gikk pådro en NOR 92-spiller seg rødt kort for å ha «krysstaklet» Henrik i ryggen over vantet. En svært stygg og ikke minst unødvendig handling som ikke hører hjemme på en innebandybane.

Neste kamp

Hjemme mot Ull/Kisa lørdag 18. november (kl. 11:00)
[/av_textblock]

← Herrene tapte for Fredrikstad   |   Herrene fikk det tøft mot Greåker →