G15 bet godt fra seg mot Sveiva!

[/av_heading]
[/av_one_full]

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

19.10.17 | av Jonas Neskvern (trener G15)

ROMMENHALLEN — Søndag ettermiddag møtte Gutter 15 forrige sesongs seriemester Sveiva i serieåpningen i G15 Elite. Etter at lagene vekslet på å være i føringen innledningsvis, klarte vi ikke å holde følge med Sveiva utover i 3. periode.

Sveiva v GIF Fighters 8-4 (3-2, 1-2, 4-0)

Mål: Henrik Amundsen (2), Jørgen Neskvern, Kevin Solbakken

Assist: Jørgen Aasen, Even Holm, Ådne Mellum, Jørgen Neskvern

Skuddstatistikk: 34-13

Sesongens kanskje tøffeste kamp ble spilt søndag ettermiddag i Rommenhallen. Sveiva vant G14 1. divisjon forrige sesong, og regnes naturlig nok som en av favorittene i G15 Elite denne sesongen. I tilsvarende oppgjør i fjor tapte vi riktignok kun 1-2, så vi gikk inn til denne kampen med håp om en liten overraskelse!

Det startet strålende da Henrik Amundsen fant veien til nettmaskene allerede etter tre minutter. Gleden ble imidlertid ikke langvarig, for ti minutter senere hadde Sveiva snudd kampen til 3-1. Gutta holdt heldigvis motet oppe, og fikk uttelling da Henrik igjen overlistet vertenes målvakt.

I midtperioden fikk vi etter hvert muligheten i overtall. Det satt ikke helt som det skulle innledningsvis, men til slutt ble Jørgen Neskvern spilt fram av Ådne Mellum, og dermed var 3-3 et faktum. Sveiva tok så ledelsen tilbake igjen, før Kevin Solbakken utlignet med en rask avslutning fra slottet. Det stod dermed 4-4 før de siste 20 minuttene.

Vi startet 3. periode med å holde unna for Sveiva sitt overtall, men like etter at vi ble fulltallige kom det 17 kampavgjørende sekunder som vi gjerne skulle ha spilt om igjen. Først satte en Sveiva-spiller inn 5-4 alene mot Oliver, før de scoret på frislag like etter den påfølgende duellen. En skikkelig kalddusj for gutta, men mot topplagene må man være fullt konsentrert hele tiden. Resten av kampen kontrollerte Sveiva komfortabelt, slik at vi til slutt tapte 8-4.

Det var tydelig at gutta ble slitne utover i kampen. Vi spilte faktisk hele kampen med kun tre backer, i tillegg til at store deler av laget hadde enten en G14- eller G17-kamp i beina fra tidligere på dagen. Bakerst stod Oliver Robarth en glimrende kamp, og endte med hele 26 redninger. Vi tar med oss det positive fra to første periodene, og satser på å fullføre en hel kamp når Strømmen kommer på besøk allerede lørdag formiddag!

Neste kamp

Hjemme mot Strømmen lørdag 21. oktober (kl. 09:30)
[/av_textblock]

← G19 revansjerte seg i Mjøndalshallen   |   G14 tapte stort for Tunet →